A Volkswagen 2035-ig leállítja a belső égésű motorral szerelt autók értékesítését Európában, a márka ugyanis úgy döntött, hogy a hagyományos kocsiknak át kell adniuk a terepet a teljesen elektromos meghajtású járműveknek. Ez a folyamat 2033-ban kezdődik el, és az európai piacon kívül az Egyesült Államokat és Kínát is érinti.

„Európában a következő évtized közepéig, az Egyesült Államokban és Kínában valamivel később fogunk felhagyni a belső égésű motorral ellátott járműveket értékesítésével. Dél-Amerikában és Afrikában is hosszabb időt vesz igénybe az elektromos autók eladására történő átállás, mivel ezekben a régiókban még nem elégségesek a politikai és infrastrukturális keretfeltételek” – nyilatkozta Klaus Zellmer, a VW értékesítési vezetője a Münchner Merkur című lapnak adott interjúban.

A Volkswagen március 5-én bemutatott „Accelerate” (Gyorsítás) stratégiája foglalja magában azt a tervet, ami szerint 2030-ra az európai eladások 70 százalékát a villanyautók tehetik ki (ez az előrejelzés erre a márkára vonatkozik). Ez a szemléletváltás felkészíti a vállalatot a tovább szigorodó kibocsátási normákra, sőt, túl is szárnyalná azokat, mondta Zellmer a Münchner Merkurnak.

Zellmer azt is kiemelte, hogy legkésőbb 2050-re a teljes VW-flottának CO2-semlegesnek kell lennie. A Volkswagen jelenleg az előzetes ütemterv szerint halad villanyosítási törekvéseivel. Már több ID modellt is láthattunk, köztük az ID.4-et, amely már megérkezett az Egyesült Államokba. A VW elektromos autózáshoz kapcsolódó víziója egyébként egy fokkal kevésbe agresszív, mint a Volkswagen-csoporthoz tartozó Audi célkitűzése, a négykarikások már 2033 környékén (vagy akár már előbb is) befejeznék a belsőégésű motoros új autók értékesítését.