2020. március 30. | 12:12

A probléma egyik oka a megfelelő mennyiségű programozó hiánya.

Nem ez az első eset, hogy a Volkswagen új elektromos autója, az ID.3 a szoftverproblémák miatt kerül reflektorfénybe. A gyártó most már egy igencsak égető problémával néz szembe, hiszen a piaci bevezetést továbbra is 2020 nyarára tervezik, a gyártás pedig már elkezdődött. A jelenleg összeszerelt modellek egy „kezdeti szoftverrel” vannak ellátva, amelyet a későbbiekben frissíteni fognak, amennyiben sikerül megoldani a problémákat.

Az új villanyos architektúrát elég gyorsan fejlesztette ki a Volkswagen, hiszen hatalmas erőket és pénzt fektettek az elektromos modellcsaládba. A kezdeti kapkodásnak pedig most jön ki a fonák oldala, hiszen nagy nyomás alatt kell orvosolni a gondokat, ráadásul szakemberhiánnyal is küzd a gyártó. Amennyiben a vártnál lassabban halad a hibák felgöngyölítése, akkor adott esetben a piaci bevezetés elhalasztására is lehet számítani. Egy olyan verzió is lehetséges, hogy az eredetileg tervezettnél kevesebb funkcióval érkeznek meg a kereskedésekbe az ID.3-ak, amolyan „alapverziók” formájában.

Egyesek azt javasolják a Volkswagennek, hogy kérjen segítséget a Daimlertől a szoftverfejlesztésben. Ez azért is érdekes, mert a Daimler állítólag már a BMW-vel egyeztet a közös szoftverfejlesztések jövőjéről. Korábban egyébként a Volkswagen vezetője, Herbert Diess azt nyilatkozta, hogy a villanyautós szoftver lesz az a kulcs, amivel a riválisok elé kerülnek majd. Ez a terv egyelőre kicsit akadozik.