A Jaguar Land Rover bejelentette, hogy egy teljesen új blokklánc-technológiát tesztel az utastérben felhasznált, legkisebb szén-dioxid-kibocsátású bőr nyomon követésére. A környezetbarát anyag így digitálisan ellenőrizhetővé válik.

Először is nem árt tisztázni, hogy mi is az a blokklánc-technológia: a blokklánc tulajdonképpen egy adatbázis, amely esetében az információk egy elosztott hálózaton vannak tárolva. Ha jobban érdekel a blokklánc működése, akkor ezt a cikket ajánlanám a figyelmedbe.

A Range Rover Evoque utastere

A Jaguar az új technológiát a Circulorral, az ellátási lánc nyomon követhetőségét biztosító szolgáltatóval, a Nottinghami Egyetemmel és a Bridge of Weir Leather Company nevű brit bőrgyártóval közösen fejlesztette ki.

A fenntartható beltéri anyagok használata nem újdonság az autógyártó számára. A Range Rover Evoque, a Velar és a Jaguar I-Pace mind felszerelhető a Kvadrat, egy kifinomult minőségű gyapjúkeverékkel, amely járművenként 53 újrahasznosított műanyag palackból készült velúrszövettel párosul. Az új blokklánc-technológia GPS-adatok, biometrikus adatok és QR-kódok kombinációját használja, amely digitálisan ellenőrzi a bőrt a feldolgozás során. A márka 2039-re nettó nulla szén-dioxid-semlegességet kíván elérni a teljes ellátási lánc, a működés és a járművek tekintetében.

A Jaguar-féle blokklánc-technológia működése

Ez az új blokkláncos, „fenntartható” bőr csak a kezdet. De már most is van egy olyan alternatív lehetőség, amely nem feltétlenül alkalmazza a blokklánc technológiát a fenntarthatóság biztosításához. Ez lenne a szintetikus (vegán) bőr, amely műanyagból származik. A Tesla korábban azt mondta, hogy a „Synthetic Material” nevű anyag tartósabb, mint a hagyományos tehénbőr, plusz könnyebben tisztítható és kevésbé érzékeny a foltokra. A Volvo már bejelentette, hogy 2030-ra felhagy az állati eredetű anyagok, így a bőr használatával.

Előbb-utóbb valószínűleg a Jaguar is teljesen lemond a bőrről az egyre növekvő számú szintetikus alternatíva javára. Az autóvásárlók fiatalabb generációja számára fontos kérdés a környezetvédelem, ezért fontos, hogy az autógyártók inkább előbb, mint utóbb érdemben foglalkozzanak ezzel a témával.