A manuális sebváltó szórakoztatóbb, de a duplakuplungos gyorsabb.
A Porsche rengeteg sportautót kínál még manuális váltóval, azonban Zuffenhausenben tudják, hogy sokan egyszerűen nem törődnek a harmadik pedállal, mivel csak a rendelkezésre álló legjobb teljesítmény érdekli őket. A piac ezen szegmensében a Porsche jó híreket oszthat meg. Az év vége felé a 718 Cayman GT4 és a 718 Boxster Spyder opcionálisan kapható lesz automataváltóval is.
A nagy bejelentést a Porsche képviselője tette közzé a brit Evo magazinnal készített interjúban. A PDK opció először lesz elérhető a Boxster és a Cayman esetében, ennek pedig pozitív hatással kell lennie a gyorsulási adatokra. Mindkét modell 4,4 másodperc alatt teljesíti a 0-100 sprintet, ebből néhány tizedet le tudnak faragni az automata váltónak köszönhetően. Emellett a végsebességben is lehet kisebb változás, a manuális sebváltóval ellátott Cayman GT4 esetében a 304 km/óra, a Boxster Spydernél pedig 301 km/óra a vége.
A kettős tengelykapcsolóval rendelkező autó hozzáadása valószínűleg az egyetlen frissítés lesz, amelyet a Porsche a Cayman sorozat tetejénél alkalmaz majd, mivel kémfotók készültek egy új modellről, amely várhatóan a GT4 RS névre hallgat majd. Az eddig lencsevégre kapott prototípusokon néhány karosszéria módosítást hajtottak végre a jobb légellenállás és hűtés érdekében, továbbá várhatóan erősebb motort is fognak kapni.
Eközben a Boxster és a Cayman sorozata nemrégiben kibővült egy GTS 4.0 változattal, amely a zászlóshajó variánsok alatt helyezkedik el.