2023. október 27. | 10:38

Még merészebb dizájnt kap a Suzuki népszerű modelljének következő generációja.

Tokióban mutatta be Swift Concept néven legújabb prototípusát a Suzuki. A koncepcióként látható autóktól általában megszoktuk, hogy gyakran túlzásba esnek a dizájnerek és olyan vonalakat rajzolnak, amik egyszerűen nem állnák meg a helyüket a mindennapok során - ennek nagy gyakorlója a Subaru. Nos, a Swift Concept nem lett ilyen.

Na, ez most melyik Swift is?

Ha a jelenlegi, 2017 óta kapható, 2020-ban ráncfelvarráson átesett modell mellé tennénk, nehéz lenne eldönteni, hogy ez csak egy sportosabb modell vagy ráncfelvarrás, de biztosan nem mondanánk rá, hogy új generáció. Nem kell ugyan nagyítóval keresni a különbségeket, ám ránézésre nem sok eltérés van az elődhöz képest.

Egy biztos, akár a végleges formatervet látjuk, akár nem, ezt a modellt sem Magyarországon fogják gyártani a japánok, hanem hazájában. A leginkább szembe tűnő változás a lámpáknál érhető tetten, a kor követelményeinek megfelelően LED technológia költözik a burák alá elöl-hátul.

Megújul a hűtőmaszk és az első lökhárító alja, míg a hátsó eleve sportosabb kiállást kap a fényes fekete alsó betétnek köszönhetően. Érdekes, de a hátsó kilincs a C oszlopról visszaköltözik az általában megszokott helyre, a tetőnél viszont továbbra is megmarad a karosszéria színétől eltérő fényezés választásának lehetősége.

A külső mellett a belsőt is finomhangolták az újdonságnál, itt a legkönnyebben kiszúrható változás a központi kijelző, amely a műszerfalból annak tetejére költözött, így kevésbé vonja el az útról a vezető és utasai figyelmét, valamint így feljebb költözhetett a megújult klímapanel. A kormány marad ugyanaz, a mögötte található műszeregység ugyan frissül, de továbbra is analóg órák adják az alapját. Összességében üdítőbb hatást kelt a beltér, habár méretében sok változás nem várható – így aki a mostaniban nehezen fér el, az új Swift sem lesz a barátja.

A technikát illetően különféle vezetéstámogató rendszerek – mint a holttréfigyelő, az autonóm vészfékező rendszer, a fáradásfigyelés vagy épp az automatikus távolsági fényszóró – kapnak helyet a városi kisautóban. A motorizáltság terén egyelőre nem derültek ki konkrétumok, de a háromhengeres 1,0 literes mellett talán az 1,2-es is bekerülhet a motorháztető alá – minden esetben valamilyen elektromos meghajtással/rásegítéssel kiegészítve.

A modell konkrét bevezetését is titok övezi még, csak annyit tudunk, hogy jövőre már a kereskedésekbe kerül. Egy biztos, ez a Swift már nem lesz az a népautó, mint amik anno Esztergomban készültek, és az olcsó autózás szimbólumává váltak.

Suzuki