2021. szeptember 17. | 11:56

Az ST kivitel végsebessége 230 km/óra.

A Ford Fiesta egy ciklusközi ráncfelvarrás keretében újratervezett és frissített formavilágot kapott, amelynek célja, hogy továbbra is a B-szegmens eladási listájának élmezőnyében maradjon.

A vizuális frissítés középpontjában az orr-rész áll, ahol a 2022-es autót karcsúbb fényszórók (mostantól széria LED-es vagy opcionálisan mátrix LED-es), valamint egy jelentősen eltérő hűtőrács-kialakítás különbözteti meg elődjétől, amely specifikációtól függően némileg változik. A motorháztetőt is átformálták, hogy magasabb orrprofilt kapjon, a „kék ovál” embléma pedig most nem a gépháztető első peremén, hanem a hűtőmaszkon kapott helyet, ahol a gyártó szerint még látványosabban érvényesül.

A Ford európai formatervezési főnöke, Murat Gueler elmondta, a Fiesta esetében az volt a prioritás, hogy „felnőttesebb érzést” keltsen. Hátul a lámpatestek – opcionálisan LED-ekkel felszerelve – kontrasztos fekete keretet kaptak. A Fiesta minden változata továbbra is egyedi stílusjegyeket hoz, amelyek a pozicionálásukra utalnak. A belépő Trend és a középkategóriás Titanium kivitelek például krómozott hűtőráccsal és ablakkeretekkel rendelkeznek, míg a Fiesta ST mélyen ülő, fekete méhsejtmintás hűtőrácsot, valamint színkódolt oldalsó szellőzőnyílásokat és szélesebb alsó beömlőt kap. A Fiesta Active pedig robusztus dizájnjegyeivel és megemelt hasmagasságával továbbra is a kompakt crossoverek eladásait hajszolja.

A kínálatban hét új könnyűfém keréktárcsa-kivitel és három új szín áll rendelkezésre: a Boundless Blue, a Beautiful Berry és az ST-specifikus Mean Green. A Fiesta mechanikailag változatlan, és továbbra is kizárólag benzinmotorral kínálják, de a lágy-hibrid hajtás is ott van a kínálatban.

Az 1,0 literes, háromhengeres Ecoboost Hybrid motor az alapkivitelben 125 vagy 155 lóerős, szíjjal integrált indítógenerátorral (BISG) szerelt, amely gyorsításkor nyomatéknövekedést biztosít, és az elektromos segédberendezéseket is képes táplálni. A mild-hibrid motor szériafelszereltségként hatfokozatú kézi sebességváltóval párosul, de a kisebb teljesítményű változat opcionálisan hétfokozatú automatával is párosítható.

A dízel megszüntetése után a széria Fiestához mindössze egyetlen tisztán belső égésű opció maradt: az Ecoboost 100 lóerős változata, amely kizárólag kézi váltóval kapható. A Fiesta ST hajtásáról egy 1,5 literes EcoBoost motor gondoskodik, amelynek teljesítménye 200 lóerő 6000 1/perc fordulatszámnál, és amelynek csúcsnyomatéka 290 Nm-ről 320 Nm-re nőtt az 1600-4000 1/perc fordulatszám-tartományban.

Az autó 6,5 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás tempóra, a végsebessége pedig 230 km/óra. A Normál és Sportos Vezetés üzemmódok mellett az új Fiesta ST vezetője a Versenypálya beállítást is kiválaszthatja, ami kikapcsolja a kipörgésgátlót és átállítja az elektronikus menetstabilizáló rendszert a pályaversenyzés körülményeire.

A kisautó mostantól 12,3 colos TFT digitális műszeregységgel lesz felszerelve, amely testre szabható kijelzési módokkal és a kiválasztott vezetési módtól függően különböző témákkal rendelkezik. Az új kijelző egy sor fejlett vezetéstámogató rendszerrel együtt érkezik, köztük a tévútra figyelmeztető rendszerrel, az aktív parkolássegítővel, a keresztirányú forgalomra figyelmeztető rendszerrel, a sávtartó asszisztenssel és a stop and go funkcióval ellátott adaptív sebességtartó automatikával, amely dugóban minimalizálja a gázpedál és a fék használatának szükségességét.

A 8,0 colos központi érintőképernyő Apple CarPlay és Android Auto funkciókat kínál, valamint számos csatlakozási funkciót, köztük élő forgalmi frissítéseket és helyi veszélyinformációkat. A FordPass alkalmazás egyes modellek távoli feloldásához és indításához is használható, és hozzáférést biztosít olyan adatokhoz, mint az üzemanyagszint, a riasztó állapota, a gumiabroncsok nyomása és a motorolaj élettartama.

Az új Fiesta teljes ár- és specifikációs információi a bevezetés előtt lesznek elérhetőek, de a kiszivárgott információk csak finom áremelésekre utalnak a termékpalettán.

Autocar

Ford