Az Automotive News Canada új jelentése szerint a biztonsági technológiák megjelenése felgyorsíthatja a kézi váltók közelgő halálát. Különösen az automatikus féktechnika és más aktív biztonsági funkciók verhetik bele az utolsó szeget a kézi váltók koporsójába. Ezek a funkciók egyszerűen nem működnek, vagy nem párosulnak olyan jól ezekkel a rendszerekkel, mint az automata váltókkal. Szóval a kézi váltók valószínűsíthető eltűnése miatt nem a villanyautókat kell utálni, ez a folyamat az elektromos autózás elterjedése nélkül is bekövetkezhet.

Manuális váltó

A biztonsági technológiák kötelezővé tétele a legutóbbi az autóiparban bekövetkező változások hosszú sorában, amelyek valószínűleg a kézi sebességváltók végzetét jelentik. A villanyautók elterjedésével, valamint az önvezető technológiák egyre növekvő jelenlétével a kézi váltóval felszerelt autóknak egyre inkább befellegzik, az eladási számok is erre engednek következtetni.

Míg korábban a vásárlók a manuális váltó teljesítmény- és üzemanyag-fogyasztási előnyeit részesítették előnyben az automatával szemben, a modern technológia mindkét területen behozta a lemaradást, így a manuális váltó iránt már nincs akkora érdeklődés, mint korábban. Én magam találkoztam már olyan véleménnyel, miszerint azok ragaszkodnak az automata váltóhoz, akik nem tudnak rendesen vezetni, de mi lesz akkor, ha a piacon csak olyan autókat lehet venni, amelyekben vagy nincs is váltó, vagy hiányzik a kuplungpedál?

Az autógyártók egy része egyelőre még kitart a kézi váltós kínálat mellett. A jelentés azonban megkérdőjelezi, hogy ezek a gyártók meddig kínálnak még manuális opciót, miután az AEB-rendszerek kötelezővé válnak. Ezek a rendszerek sokkal jobban összeilleszthetők az automata váltókkal, a manuálisakkal kevésbé kompatibilisek.

Biztonsági technológia az autóban

Az Automotive News Canadának nyilatkozva a Subaru termékmenedzsere, Anton Pawczuk elmondta, hogy a vállalat továbbra is elkötelezett a kézi váltóval szerelt járművek mellett, de hozzátette, hogy bármikor készek felülvizsgálni ezen álláspontjukat.

Jörg Trampler, a ZF Friedrichshafen észak-amerikai mérnöki központjának elektromos hajtáslánc-technológiáért felelős igazgatója szerint a hibrid hajtáslánc kézi váltóval való kiegészítése egyéb technológia alkalmazását igényli, példaként az elektronikus kuplungot említette. Az e-kuplung a belső égésű és az elektromos motor közötti zökkenőmentes váltást biztosítja.

Az Automotive News Canada szerint nagy esély van arra, hogy a gyártók előbb vagy utóbb lemondjanak a kézi váltóról, egyszerűen azért, mert stratégiai lépéshátrányba kerülhet az, aki azt nem teszi meg. Az IHS Markit és a ZF Group friss statisztikái szerint a kézi sebességváltók globális piaca 17,1 százalékra esett vissza, Észak-Amerikában pedig rendkívül minimálisra csökkent a manuális váltók iránti kereslet.