A Hyundai Motor Group csökkenteni fogja a palettáján a hagyományos, belső égésű motorral szerelt modellek számát, hogy ezáltal energiaforrásokat szabadítson fel, melyeket aztán az elektromos járművek fejlesztésére fordíthat – tájékoztatott a Reuters két belsős forrásra hivatkozva.

A cég legfelsőbb vezetése által márciusban jóváhagyott stratégiai döntésnek köszönhetően 50 százalékkal csökkenni fog a fosszilis üzemanyagokkal üzemelő modellek száma a dél-koreai gyártó kínálatában.

„Üzleti szempontból ez egy rendkívül fontos lépés, így elsősorban olyan kutatás-fejlesztési erőforrások szabadulnak fel, amelyeket aztán a többi területre, az elektromos motorokra, az akkumulátorokra, az üzemanyagcellákra lehet összpontosítani” – árulta el a Reuters forrása.

Noha a Hyundai nem válaszolt a hírügynökség által feltett kérdésekre a belső égésű motoros modelleket érintő terveivel kapcsolatban, annyit azonban elárult, hogy szeretné felgyorsítani az átállást az olyan környezetbarát járművekre, mint a hidrogén üzemanyagcellás és az akkumulátoros elektromos járművek.

Hyundai Ioniq 5 szemből, menet közben

Emellett az autógyártó hozzátette, hogy további tervei között szerepel az elektromos autó kínálatának fokozatos kiterjesztése olyan kulcsfontosságú piacokon, mint az Egyesült Államok, Európa és Kína azzal a céllal, hogy 2040-ig a komplett palettáját tisztán elektromos járművek alkossák.

A Hyundai Motor Group, amely magába foglalja a Hyundait, a Kiát és a Genesist, 2025-ig évente mintegy egymillió EV-t akar értékesíteni, hogy ezáltal 10 százalékos részesedésre tegyen szert a globális EV-piacon.

Az egyre szigorúbb európai és kínai CO2-kibocsátási normáknak köszönhetően az összes jelentős autógyártó igyekszik minél inkább felgyorsítani az elektromos járművekre való áttérését.

Mivel az elektromos motorok fejlesztése és az akkumulátorok hatótávolságának növelése hatalmas költségekkel jár, így egyes iparági szakemberek szerint a cégek egyre kevesebb időt, energiát és pénzt fognak áldozni a hagyományos motorok fejlesztésébe.

„A Hyundai a továbbiakban már nem fejleszt az új hajtásláncokat a belső égésű motoros autók számára” – mondta a Reutersnek nyilatkozó forrás.

Hyundai Ioniq 5 hátulról

Novemberben, röviddel azelőtt, hogy egybeolvadt a Fiat Chrysler Automobiles vállalattal, és együttesen létrehozták a Stellantist, a PSA Group azt mondta, hogy már nem kíván befektetni új belső égésű motorokba.

A Daimler nemrégiben frissítette belső égésű motorjait, a cégvezetők szerint pedig az erőforrásaik legújabb generációja már kihúzza addig, míg a komplett kínálat elektromosítása befejeződik.

Néhány autógyártó már bejelentette, hogy teljesen elektromossá válik, mint a svéd Volvo, amely a kínai Geely tulajdonában van. A svéd-kínai koprodukció 2030-at tűzte ki a villanyos hajtásra történő átállás végső dátumaként.

A Volvo példáját követi a Ford is, amely ugyanezt a dátumot jelölte ki, hogy teljes európai kínálatát villanyosítsa.

A Hyundai számára - amely a világ tíz legnagyobb autóipari csoportjának egyike - ez a lépés különösen fontos, mivel az iparág egyik legnagyobb kínálattal rendelkezik, ami a motorokat és a sebességváltókat illeti.

A hírek szerint a dél-koreaiak az elkövetkezendő hat hónap során véglegesítik azt a stratégiát, amely a tisztán elektromos modellekre történő átállás részleteit és pontos ütemtervét tartalmazza.

Hyundai Ioniq 5 utastere