2021. június 16. | 13:50

Ola Källenius nyilatkozata változásokat vetít előre.

A Mercedes vezérigazgatója, Ola Källenius 2020 októberében az Automotive News Europe-nak nyilatkozva elismerte, hogy a vállalat talán túlzásba vitte a kompakt autók kínálatának bővítését. Ezt követően találgatások indultak arról, hogy a Mercedes teljesen kiszállhat a kompakt szegmensből, de ennek a teóriának nincs igazságalapja.

Källeniust most az ANE tudta megszólaltatni, a Mercedes főnöke pedig elmondta, hogy a márka továbbra is elkötelezett a családi autók mellett, mivel „fenomenálisan sikeresek voltak a Mercedes ügyfélkörének növelésében”. A vezérigazgató hozzátette, hogy ezek a modellek pénzügyi értelemben is nagy sikert arattak, tehát pozitív hatást gyakoroltak a bevételi oldalra.

„Nem vonulunk ki egy az egyben a szegmensből, mivel a kompakautókból álló portfóliónkban számos olyan modell található, amelyek nyereséget termelnek. Ugyanakkor nem köteleződünk el minden C-szegmensű autó mellett, a Mercedes csak azokra koncentrál, amelyek haszonkulcsot generálnak” – jelentette ki Källenis.

Az 52 éves férfi azt is elárulta, hogy a német luxusmárka nem fogja lemásolni a mainstream autógyártókat egy olcsóbb belépőszintű autó bevezetésével, ezzel megcáfolta az A-osztály alatti modellről szóló pletykákat.

Nem bocsátkozott részletekbe, így egyelőre csak találgatni lehet azzal kapcsolatban, hogy mely autók érezhetik magukat biztonságban, és melyek nem. A GLA és a GLB valószínűleg nincs veszélyben, tekintettel a piacon uralkodó SUV-mániára, illetve azt se felejtsük el, hogy mindkét modellcsalád esetében érkeznek a villanyosításon átesett kivitelek.

Az A-osztály (hosszú tengelytávval) csak Kínának készül, ott pedig mindig nagy a kereslet a szedánok iránt, tehát feltehetúőleg annak sincs izgulnivalója. A CLA Shooting Brake is kellhet a márkának, hiszen nincs közvetlen vetélytársa, bár a Kia Proceed GT némileg hasonlít rá.