A Ford részben önvezető rendszere (BlueCruise) 2021 harmadik negyedévétől kezdődően lesz elérhető a legújabb Mustang Mach-E és a legújabb F-150 fedélzetén. Az önmagát frissíteni képes szoftver 3 éves előfizetéssel 600 dollárba kerül majd a tengerentúli ügyfeleknek. Ez a gyártó válasza a General Motors Super Cruise és a Tesla Autopilot rendszereire.

A Ford 10 autóval (öt Mustang Mach-E-vel és ugyanennyi F-150-nel) tesztelte az asszisztenst, a járművek összesen 600 000 mérföldet tettek meg az autópályákon és különböző osztott pályás főutakon, a tesztpéldányok 37 amerikai államba és öt kanadai tartományba jutottak el.

Az indulás után az önvezető technológia lehetővé teszi a sofőr számára, hogy az autópályákon több mint 100 000 mérföldet hajtson anélkül, hogy a kezét rátenné a kormánykerékre. A BlueCruise kameratechnikát és radart használ ahhoz, hogy az adott gépkocsit a saját sávjában tartsa, később majd egyéb funkciókkal is bővül a tárháza (pl. képes lesz az automatikus sávváltásra).

Ford BlueCruise

A Super Cruise-hoz hasonlóan a BlueCruise is csak előre meghatározott útvonalakon, az úgynevezett kék zónákban vehető igénybe, de a Ford már most rengeteg mérföldnyi útszakaszt térképezett fel és engedélyeztetett a rendszer számára, az önvezető funkció szempontjából megfelelőnek minősített utak száma pedig vélhetően folyamatosan bővülni fog a jövőben.

Ford BlueCruise

A 600 dolláros előfizetés mellett a járműveknek egy olyan kamerával is rendelkezniük kell, ami a sofőrt figyeli, máskülönben nem hozható működésbe a robotpilóta. A szükséges hardver az F-150 Limited esetében az alapfelszereltség részét képezi. Az F-150 Lariat, a King Ranch és a Platinum modellek esetében szükség van a Ford Co-Pilot 360 Active 2.0 nevű csomagra, ami 995 dolláros felár ellenében szerezhető be.

A Ford nem titkoltan abban bízik, hogy a technológia bevezetésének első évében (tehát 2021 második felében) legalább 100 000 BlueCruise-zal felszerelt új autót lesz képes értékesíteni az észak-amerikai piacon.