2020. november 12. | 10:38

A japánok sem akarnak lemaradni a technológiai háborúban.

A Honda bejelentése szerint ők lesznek az elsők, akik elérhetik a Level 3-as szintet, ami az önvezetést illeti. Ennek a szintnek az a legfőbb tulajdonsága, hogy ha a körülmények adottak, képes teljesen önvezető módon haladni az autó. Esetleg le tud hajtani az autópályáról, automatikusan tud araszolni a dugóban. Az persze tény, hogy nem a japánok az elsők, akik ígéretet tesznek erre.

A japán márka közleménye szerint 2021 márciusában tervezik bemutatni azt a Honda Legend szedánt, amiben ott lesz az automatizált rendszer is. A dolog rákfenéje sokáig az volt, hogy az egyes kormányok nem akarták elismerni, hogy ezek a rendszerek biztonságosak lehetnek. Most azonban a japán vezetés kompetens felügyelő szerve tanúsítványban ismerte el a Honda szoftverének megbízhatóságát. Ha a már korábban említett szinteket nézzük, akkor fontos megjegyezni, hogy az nullától ötig terjedő skálán a Level 2-es szint már az utakon van, aminek az a lényege, hogy az autó képes a sebesség szabályozására és a kormányzásra amellett, hogy a sofőrnek minden esetben figyelemmel kell követnie minden folyamatot.

A kérdés már csak az, hogy Európában milyen eredményt tud elérni a Honda Traffic Jam Pilot, azaz a forgalmi torlódási asszisztens rendszere. Ez azért is fontos, mert korábban már voltak próbálkozások, köztük az Audi A8-as modelljével, ami végül a felügyelő szervek elismerési tanúsítványát nem kapta meg. Ezek mellett a közelmúltban a Mercedes szintén bejelentette, hogy a Hondához hasonlóan 2021-ben szeretnének bemutatni egy új technikát az S-osztályban, ami ugyancsak rendelkezni fog a Level 3-as szinttel.

A Honda újdonsága mellett a Tesla nemrég közölte, hogy közel állnak a legnagyobb, ötödik fokozatú önvezetési rendszer megalkotásához. Nagy a verseny, akárcsak az elektromos autók palettáján.