Megszűnik a brit márka egyik legkarakteresebb modellje, mert nem alakulnak jól az eladások.
A MINI-vel kapcsolatban eleve egy kisebb csoda, hogy a 2000 körüli indulás után egy egészen erős márkát fel tudtak építeni, kizárólag divatcikkre alapozva. Hiszen azért vettük és vesszük, mert egy egyedi, aranyos és karakteres modell.
Ebbe pedig beletartoznak az olyan kivitelek is, mint amilyen a 2007-ben kezdő Clubman is volt. Az alapoktól nagyban nem tértek el, hiszen maradtak az aranyos körlámpák és a hagyományos elemek is.
Viszont az autó kicsit hosszabb lett, mint egy hagyományos Cooper, így az egésznek olyan kombi-szerű formavilága lett. Ehhez pedig nem csak ötajtós felépítés társult, de a dupla csomagtérajtó is.
Hasonlóan, mint a nagyobb teherautókon vagy furgonokon, a hátsó ajtót itt is két szárnyra osztották, amelyek jobbra és balra nyíltak. Ezek mellett önmagában is egy elég praktikus eszköz lett a Clubman, így alkalmassá vált családi autónak is.
A modellből legjobb éveiben is csak néhány tízezret adtak el, ami a MINI számaihoz mérten nem volt rossz, de sosem áttörő. Az eladások nagyjából 2016 óta folyamatosan csökkennek, így a gyártó vezére egy interjúban elmondta, hogy a modellnek most vége.
Az utána maradó űrt a nemrég bemutatott Aceman tanulmány, illetve a frissített Countryman fogja betölteni hosszabb távon. Ezeken egyébként az alapoktól már egy fokkal jobban eltérő dizájnt alkalmaztak a mérnökök, de a tradicionális elemeket még mindig nem engedték el teljesen.
A két új modell közül a Countryman alatt még lesz hagyományos, belső égésű motorral szerelt hajtáslánc, illetve elérhető lesz elektromos kivitelben is. Közben az Aceman a jövő hírnökeként már csak akkumulátorból etetett villanymotorokkal mozoghat csak önerőből.