2020. március 17. | 09:06

A 2023-ban bemutatkozó ID.1 lesz a konszern elektromos modellcsaládjának legkisebb képviselője.

Régóta tudjuk, hogy a Volkswagen komoly villanyosításba kezdett a modellpalettáját illetően. A világ élvonalába kívánnak tartozni az villanyautók piacán (is), amelyhez sok hibrid és teljesen elektromos autóra van/lesz szükségük. A meglévő hagyományos modelljeikbe is szerelhetnek elektromos hajtásláncot, de az csak félmegoldás, hosszútávon olyan autókra is szükségük van, amelyek már a tervezőasztalon is villanyautók voltak.

Ezt a célt kívánja szolgálni az ID modellcsalád, amely kizárólag elektromos modelleket tömörít magába. Ezek a modellek a sokszor emlegetett MEB padlólemezre épülnek (Modularer E-Antriebs-Baukasten), amit kifejezetten az elektromos autókhoz fejlesztett a Volkswagen-konszern a saját modelljei és a vállalatcsoporthoz tartozó más márkák modelljei számára. Céljuk egy olyan platform megalkotása volt, amely nagyobb módosítások nélkül is felhasználható az összes villanyautóhoz.

Az első modell, amely elektromosnak született a Volkswagen ID.3 volt. A Golf méretű, kissé futurisztikus formavilágú autót 2019 vége óta gyártják a németországi Zwickauban, de a modell egyelőre csak előjegyezhető, a tervek szerint teljes kapacitással (330 000 autó/év) majd csak 2021-től fog üzemelni a gyártósor. Nemrégiben bemutatták az ID.4-et is, amely egy közepes méretű elektromos szabadidő-autó lesz és a mostani kis ID.1 mellett a közeljövőben számos új villanyautó bemutatását remélhetjük. Alább összeszedtem azokat, amelyeket már bizonyosan gyártani fognak az ID modellek közül: