2020. március 10. | 15:07

A korábbi bejelentés után már a kasztni is körvonalazódni látszik.

A Skoda megerősítette új, teljesen elektromos autójának nevét, amely a Vision iV koncepcióra hasonlít. A közelgő Skoda Enyaq elektromos SUV már a tesztelés fázisába ért. Az autó nevét már februárban megerősítették, akkor írtam róla egy cikket, ami nagyon sok olvasó fantáziáját beindította, rengeteg vicces komment érkezett ennek kapcsán.

A cikkben található kémfelvételeken ugyan nem látható a modell név vagy márkajelzés, de egyértelmű, hogy az új, elektromos SUV-ról van szó. Az orr kialakítása és a hátsó lámpák a Kodiaqról ismerősek lehetnek. Továbbá úgy tűnik, hogy a Skoda hű maradt a gyökereihez és a filozófiájához. Nincs kupé stílusú tetővonal vagy fura karosszéria kialakítás, ezeknek köszönhetően egy nagyon praktikus családi autó lesz majd.

A belsejéről egy homályos fotó is készült, amelyen látszik, hogy az Enyaq egy nagy érintőképernyőt és egy emelt középkonzolt kap majd. Nem lehet egyértelműen kivenni, de olyan mintha hagyományos sebességváltó nem lenne benne, valószínűleg gombokkal oldották meg annak feladatát.

A Skoda új elektromos terepjárója ugyanazon alapra épül, mint a Volkswagen ID.3, a Volkswagen ID.4 és a SEAT el-Born. Az új autó a cseh gyártó második tisztán elektromos járműve, a Citigo iV városi autó után.

A gyártó szerint az „Enyaq” az Enya ír névből származik és lényegében annyit jelent: „szelleme” vagy „elve”. Az Enyaq lesz az első Skoda, amely új elnevezési konvenciót alkalmaz, amelyben az elektromos autók E betűvel kezdődnek. Úgy tudni, hogy a Skoda két, tisztán elektromos Enyaq modellt kíván piacra dobni, az egyik praktikusabb, dobozos formájú, a másik pedig egy divatos kupé-SUV lesz.

Annak érdekében, hogy megállja a helyét a piacon legalább 83 kWh-s akkumulátort kell kapnia és az 500 km-es hatótáv alap lenne. Arról nem tudni, hogy esetleg kisebb akkumulátorokkal is elérhető lesz-e, ha igen, akkor is később kerül a  kereskedésekbe.

 

Mind a standard Enyaq, mind a kupé változat arányosan kisebb mint a Skoda Kodiaq SUV, amely továbbra is gyártásban marad, már csak amiatt is, mert rendelkezik hétüléses elrendezéssel.

A Skoda azt tervezi, hogy 2020 végéig 10 elektromos modellt vezet be az iV almárka alatt, mindegyik hasonló alapon nyugszik majd és szorosan kapcsolódik a VW csoport modelljeihez. A márka becslése szerint 2025-ig az elektromos és a plug-in hibrid autók eladásai az egész paletta 25%-át teszik majd ki. Valószínű, hogy az új Enyaq segít majd ebben, amikor végül megérkezik. A gyártó továbbá öt éven belül körülbelül 2 milliárd eurót fektet az elektromos autók fejlesztésébe.