2020. február 05. | 14:29

2030-ra a cseh márka 2 millió autót szeretne értékesíteni évente, ehhez kell a modelloffenzíva.

Nagy tervei vannak a Skodának, megvalósításukhoz pedig jó sok, vevőcsalogató új modellre van szükségük. Konkrétan 30 újra a meglévők mellett. Legalábbis ők így kalkuláltak, hogy az évtized végére elérjék a 2 milliós darabszámot per év. Nem kis cél ez, tekintve, hogy 2019-ben 745 ezer autót értékesítettek.  Egyenesen elérhetetlen?

Ezt senki nem tudja, de tény, hogy ambiciózus elképzelés közel megháromszorozni a forgalmukat darabszám tekintetében 10 év alatt egy olyan gazdasági környezetben, ami inkább az autóipar hanyatlását prognosztizálja. Az első modell, amit be fognak mutatni, az a Vision IN koncepcióautó sorozatérett változata lesz 2021-ben. A tervek szerint Európába azonban nem hozzák az autót, fő piaca India lesz, és várhatóan Mexikóba is exportálják majd.

 „Harminc új modellt fogunk bemutatni 2022-ig. Ezek egy része teljesen új autó lesz, a többi a meglévők újabb generációi. Ebből 10 lesz részben- vagy teljesen elektromos. És 2022 után sem állunk le, akkor húzunk bele igazán” – mondta Bernhard Maier, a vállalat vezetője.

Ami a villanyosított járműveket illeti, hamarosan bemutatkozik a Skoda Octavia vRS, ami hibrid hajtáslánccal is elérhető lesz, illetve jön két teljesen elektromos crossover is nemsokára. Habár a Skodánál hisznek az elektromos autókban, egyelőre úgy tartják, hogy a terjedésüket az infrastruktúra fejlettségi foka hátráltatja, hiszen nincs elegendő elektromos töltő.

A Skoda teljesítményén az új Octavia is sokat lendíthet, 2030-ig ráadásul már a mostanit követő generáció lesz az utakon. A Superb és a Fabia leváltása is érik már, azok a modellek is bizonyíthatnak a következő évtizedben. Az említett húzómodelleken felül természetesen a városi crossovereké lehet a főszerep (Kamiq, Karoq), de nem szabad megfeledkezni az érkező Citigoe iV-ről sem, ami egy viszonylag olcsó, elérhető elektromos kisautó lesz.