Érdekes videó került fel a netre november végén, melyben tisztán kirajzolódni látszik az a tarthatatlan helyzet, amit még a nem villanyautós autósok is sejtettek valahol, konkrétan, hogy a sok villanyautóra kevéske töltő jut. Hálaadás napját az alábbi videóban látható Tesla tulajdonosok sorbanállással ünnepelték Kaliforniában. Annyi látszik, hogy 12 autó töltődik éppen, és további 15 várakozik. Nem lettem volna az utolsó helyében, lehet még most is ott várakozik a sorban. Vagy ismét.

Annak ellenére, hogy a villanyautók lassabban terjednek a világban, mint ahogyan azt egy-két autógyártó prognosztizálta (és szeretné), látszik, hogy a jelenleg forgalomban lévők is néhanapján megküzdenek a szabad töltőhelyekért, legyenek a világ bármely pontján is. Sok oka lehet annak, hogy ez miért van így. Egyesek akkor is a töltő elé parkolnak, amikor nem is töltik az elektromos autóikat, vagy a töltés befejeztével nem parkolnak odébb, esetleg normál autótulajdonosok is igénybe veszik néha a töltő előtti parkolóhelyet, és persze ott van a kézenfekvő ok is: egyszerűen nincs elég töltő.

Ez pedig nagy probléma, hiszen a villanyautók töltése e nélkül is macerás. Mindenki a hatótávot emlegeti, azonban van ennél nagyobb probléma is. Mert ugyan az átlagos villanyautó 200 kilométeres hatótávja valóban kevés, senkit nem zavarna túlságosan, ha az elektronok visszatöltése csupán 5 percig tartana. De még az utcai töltőkön is órákig tart a 100%-os szint elérése, az otthoni konnektorból pedig akár egy naphosszat is eltarthat a művelet.

A művelet sokáig tart, még a Tesla Superchargereinek is kell fél óra, mire értékelhető hatótávot belepumpálnak az akkukba. Könnyen meglehet, hogy a nagy sorok végén várakozók órákat kénytelenek sorban állni, hogy aztán a töltő becsatlakoztatása után még legalább 20-30 percet ott töltsenek. A villanyautók legnagyobb hátránya a hagyományos belsőégésű motorral szerelt járművekhez képest tehát nem a kisebb hatótáv, hanem a lassú utántöltés, aminek néha bosszantó sorbanállás az eredménye.