A Nikola nemrég mutatta be a Badger elektromos pickup koncepciót, amely becsült hatótávja 965 km, ezt vegyes használat mellett tudja, vagyis magában foglalja a hidrogén használatát is. Csak az akkumulátorral 480 km megtételére képes. Ezek mellett az őrületes számok mellett a 2,9 másodperces 0-100 sprint nem meglepő. Foglalásokat 2020 szeptemberétől fogad a gyártó, előtte várhatóan előrukkolnak az árakkal is.

A Nikola elektromos pickupja, a Badger elölről negyvenöt fokban fotózva

A Badger, bár jelenleg csak egy koncepció, már most is szembe tudna szállni vetélytársaival, a Tesla Cybertruckkal, a Rivian R1T-vel, az elektromos Hummerrel és a Ford F-150 elektromos változatával, vagyis a szegmens nagyágyúival.

A Nikola elektromos pickupja, a Badger oldalról fotózva

A Nikola elsősorban nulla kibocsátással rendelkező teherautóiról, köztük az elegáns Tre-ről is ismert,  az autógyártó most a Badgerrel lép fel a pickupok mezőnyébe, ahol kétféle meghajtással is kérhető lesz, a csak akkumulátoros kivitel mellett egy hidrogén üzemanyagcellával rendelkező változatot is terveznek.

A Nikola elektromos pickupja, a Badger hátulról negyvenöt fokban

A hidrogén használatával kapcsolatban vannak fenntartásai a gyártónak, mivel az üzemanyagcellás rendszer összetettsége növeli a költségeket, bár a pickup tiszta hatótávja is 482 km. A technológia népszerűsítésének érdekében a Nikola jelenleg 700 hidrogénállomást tervez Észak-Amerika hidrogén töltőállomás lefedettségének biztosítására.

A Nikola Badger műszerfala

A piacon lévőktől eltérően, a fejlett elektromos pickupot úgy tervezték, hogy teljesítménye meghaladja a szegmensben lévő összes elektromos vagy benzines társát, így akár az építőiparban is megállná a helyét. A Badger ennek megfelelően egy 15 kilowatt teljesítményű kimenettel rendelkezik, melynek segítségével szerszámokat, lámpákat vagy kompresszorokat lát el energiával, akár 12 órán keresztül.