Miközben a legtöbb Európában tevékenykedő autógyártó lemond az A-szegmensről, a Toyota bízik abban, hogy a következő generációs Aygóval még pénzt tud keresni. A japán cég megerősítette, hogy az új kisautója egy crossover lesz, az Aygo X novemberben debütál.

Az Aygo X (az „X” a Toyota Europe szerint „cross”-nak ejtendő) a Toyota csehországi, kolíni gyárában készül majd. Az üzem korábban a PSA és a Toyota közös vállalata volt, a mostani generációs Aygo, a Citroën C1 és a Peugeot 108 előállítása is ott zajlott. A Toyota január 1-jén vette át a gyár irányítását és átépítette azt, ezzel egyidejűleg a PSA-változatok gyártása is befejeződött.

Az Aygo X-et koncepció formájában Aygo X Prologue néven mutatták be márciusban, de a hivatalos nevét akkor még nem árulták el. A koncepció 3700 mm hosszú, mindössze 5 mm-rel hosszabb, mint a jelenlegi Aygo, de nagyobb hasmagassággal és szabadidő-autókra jellemző dizájnjegyekkel rendelkezik.

A modell a TNGA-B platformra fog épülni, az autógyártó korábban azt mondta, hogy készül egy belső égésű motorral ellátott változat is, hogy az autó megfizethető maradjon az árérzékeny miniautók szegmensében. Viszont egy hibrid kivitel érkezése is elképzelhető, mivel az Aygo ugyanarra a platformra épül, mint a Yaris és a Yaris Cross, amelyeknek szintén van hibrid változata.

A Toyota „egyedülállónak” nevezte a miniautót a crossover szegmensben. Az Aygo X az első modellváltozat, amelyet a cég teljes egészében Európában fejleszt ki és gyárt le. A piacra történő bevezetés időpontja még nem ismert, csak az, hogy a bemutatására november elején kerül sor.

Az Aygo X-nek nem kell sokat aggódnia a riválisok miatt, hiszen a Peugeot 108 és a Citroën C1 kiesett a pixisből, a Suzuki Ignis pedig nem annyira népszerű, vagyis a Hyundai i10 lesz a fő ellenfele a piacon.