A GM autonóm rendszere fokozatosan adná át az irányítást, ahogy a tanuló egyre magabiztosabbá válik a volán mögött.
A General Motors a közelmúltban egy olyan önvezető rendszerre vonatkozó tervet nyújtotta be az Egyesült Államok Szabadalmi és Védjegyhivatalához (USPTO), amelyet a tanulóvezetők oktatása során lehetne alkalmazni. Az autonóm technológia segítségével mérnék fel a tanulók képességeit, majd a rendszer abban segítene, hogy a leendő sofőrök elsajátítsák a közutakon való önálló vezetés alapjait.
Ez egy merőben új megközelítésnek számít, ugyanis nem a járművezetők helyettesítésére, hanem képzésére használnák az önvezető technológiát. Az autógyártók és a technológiai cégek is egyre több időt, pénzt és energiát fektetnek abba, hogy olyan intelligens járműveket fejlesszenek ki, amelyeknek egyre kevesebb beavatkozásra van szükségük a sofőr részéről.

Bár a különféle szenzoroknak köszönhetően az autonóm rendszerek egyre kifinomultabbá válnak, szabadalmi beadványában a GM felhívja a figyelmet arra is, hogy előadódhatnak olyan esetek, amikor a volán mögött ülő embernek át kell venni az irányítást és egyedül, a rendszer segítsége nélkül kell megoldani bizonyos közlekedési szituációkat.
A GM szabadalma lényegében egy olyan autonóm vezetői oktató, amelynek célja, hogy felkészítse az embereket egy olyan jövőre, amikor a sofőrnek és az önvezető járműveknek együtt kell majd működnie a mindennapi közlekedés során. A GM kihangsúlyozta, a rendszer használatának köszönhetően kevesebb oktatóra lenne szükség, ennek köszönhetően alacsonyabb lehetne a jogosítvány megszerzésének költsége és hatékonyabbá válhatna az oktatás folyamata, mivel az autonóm rendszer a nap huszonnégy órájában bevethető.

A tanulók fejlődését az autonóm jármű által az önvezetéshez használt különféle érzékelők és szenzorok mérik. Ezek alapján a rendszer képes valós idejű visszajelzést adni, mivel arra tanítja a tanulóvezetőket, hogy megfelelően használják a kormányt, a gáz- és fékpedált, illetve a jármű különféle rendszereit.
Az elképzelés az, hogy a jármű fokozatosan adja majd át az irányítást a tanulónak, ahogy az egyre magabiztosabbá válik a volán mögött. Ez merőben eltér a jelenlegi oktatási rendszertől, ahol a tanulóknak már az első pillanattól a teljes jármű irányításáért felelniük kell.
Nyitókép: General Motors