2020. augusztus 03. | 12:36

A Nissan egy innovatív kezdeményezés alapján új „fizetőeszközt” vezetne be az autózás világába.

Az elektromos autózás terjed, de azért nem olyan ütemben, mint ahogy azt a törvényhozók és az autógyártók látni szeretnék. Naná, hiszen a villanyautók két nagy hátrányukat még mindig nem dolgozták le: a magas vételárat és a lassú újratöltést. Nem véletlen tehát, hogy igyekeznek mindenféle kedvezményekkel és előnyökkel támogatni a vásárlásukat szerte a világban.

A Nissan most egy egészen új ötlettel rukkolt elő, elképzelésük szerint akár a parkolás díját is ki lehetne egyenlíteni az autó akkumulátorában tárolt áram hálózatba történő visszatöltésével. Tehát az ember leparkol a fizetős övezetben, de nem azért csatlakoztatja fel a töltőre az autóját, hogy újra feltöltse, hanem azért, hogy az akkumulátorban tárolt energia egy részével fizessen a parkolásért.

Sőt, továbbgondolva az ötletet akár azt is el lehet képzelni, hogy az ember otthon felcsatlakoztatja az autót a töltőre, és majd utólag rendezi a tartozást. Mindehhez persze kell egy előzetes konszenzus a parkolótársaság és az elektromos infrastruktúrát üzemeltető vállalat között, de – ahogy mondani szokás - nincs lehetetlen, csak tehetetlen.

Ráadásul az elképzelés valójában messze túlmegy az autózáson és a drága parkoláson. Akár az is megvalósulhat egyszer, hogy a fogyasztásunkat az étteremben az autóba korábban feltankolt árammal rendezzük le, vagy ily módon veszünk mozijegyet, esetleg így fizetünk a zöldségesnél. A lehetőségeknek csupán a képzelet szab határt és az, hogy ennek az egésznek egyáltalán van-e értelme. Te hogyan vélekedsz erről?

Miért akarnánk azzal az árammal fizetni bármiért is, amit azért tankoltunk bele az autóba, hogy legyen elegendő hatótávunk? Én úgy látom, hogy nem lesz elterjedt gyakorlat az akkukapacitásunkkal fizetgetni, de arra tökéletes lehet, hogy végszükség esetén (például, ha a bankszámlánk teljesen elapadt hónap végére) legyen mivel fizetni ezt-azt. De aztán persze minden lehetséges, és annak az ellenkezője is.