2020. december 03. | 14:49

2019 elején készült el a Pininfarina Battista szupersportautó első tisztán elektromos hajtású változata, amelyet már közúton és versenypályán is tesztelnek.

Bár a 2020-as év a pandémia miatt eddig nem igazán kecsegtetett sok jóval, a Pininfarina Battista EV rajongóinak nem kell aggódniuk, hiszen a fejlesztés halad, a gyár jelenleg gőzerővel folytatja nagysebességű tesztjeit az olaszországi Nardó Technical Center területén.

A Battistát nem csak zárt létesítményekben, hanem közutakon is tesztelik, az autó futómű beállításainak legrészletesebb vizsgálatának érdekében. Ezek a tesztek kiterjednek a Brembo karbon-kerámia fékrendszerre, az egyedi nyomatékvektorálásra és az EV aerodinamikájára is nagy sebességnél.  A gyártó fejlesztései természetesen magukban foglalják a szoftveres újításokat és finomításokat is. Öt, egymástól különböző vezetési mód közül lehet majd választani: Calma, Pura, Energica, Furiosa és Carattere. Nem kell olasz felsőfokú nyelvvizsga ahhoz, hogy kitaláljuk, mit jelenthetnek a különböző fokozatok.

Meglepő lehet, de a fejlesztőmérnökök egy másik területen is serényen dolgoznak, hiszen a hang egy másik olyan terület, ami kifinomult tervezést igényel, legyen szó az autón belüli vagy az autón kívüli akusztikáról. A tisztán elektromos hajtáslánc miatt ennél az autónál hiányzik a már jól megszokott olaszos, karakteres motorhang, ezért nagy figyelmet kell erre a területre fordítani. De legyünk kompromisszumkészek, és áldozzunk a hang oltárán a teljesítmény javára. A prototípusba ugyanis négy villanymotort rejtettek, kerekenként egyet-egyet, amelyek összesen 1874 lóerőt és 2300 Nm-t tudnak produkálni, ezáltal az autó kevesebb mint 2 másodperc alatt teljesíti a 0-100-as gyorsulást, végsebessége pedig 350 km/h.  Ha pedig pusztán villanyos hajtás, akkor beszélnünk kell hatótávról is, ami meglepően szép adat, 500 km a 120 kWh-s akkupakknak köszönhetően. Hogy ezt az 500 km-es hatótávot az autó milyen jellegű felhasználás mellett tudja abszolválni, arról nincsenek pontos információk.

A Battista egyedi webes csatlakozási funkcióval érkezik, az egész világra kiterjedő vezeték nélküli online frissítés (OTA) lehetőségével.

A gyártó 150 darabra limitálná a gyártást, az észak-amerikai, európai és ázsiai piacokat célozva. Az autó induló ára 2,6 millió euró, ami mai árfolyammal számolva több mint 933 millió forintot jelent.