Érdekes kísérletet hajtott végre a Lexus: a cég 12 órára bedugta egy speciális fagyasztókamrába az LC 500 kabriót, mert tesztelni akarta a gépjármű tartósságát. A kocsi ragyogóan helytállt a vizsgán.

Lexus LC 500

Lexus LC 500

A gyártók a speciális teszteket általában a forró (pl. Afrika) és hideg régiókban (pl. Skandinávia) szokták elvégezni, a Lexus most mégis úgy döntött, hogy a legjobb módja annak, hogy jeges körülmények között tesztelje az egyik autóját, ha szó szerint mélyfagyasztja azt fél napon át. Érdekes, hogy a cég egy olyan autón végezte el a tesztelést, amely már egy ideje gyártásban van, és így már minden vonatkozó vizsgálaton átment.

Lexus LC 500

Lexus LC 500

Ez azt bizonyítja, hogy a Lexus maximálisan bízik az általa gyártott autók építési minőségében, és így nem érezte szükségét annak, hogy egy járművet külön átalakítsanak egy ilyen intenzív fagyasztáshoz. A Lexus tovább is ment, ugyanis nem várta meg, hogy a kabrió kiolvadjon, a szóban forgó autót azon nyomban elküldték egy tesztkörre, amint elhagyta a hűvös konténert. A 18 fokos fagypont alatti hőmérséklet a kamrában elég hideg volt ahhoz, hogy durván lehüljenek a gumiabroncsok is. Ráadásul az autót vízzel permetezték le, mielőtt betolták a kamrába, hogy a karosszérián jégréteg képződjön. A fagyasztást a lehajtott puha tetővel végezték, így az utastér egyáltalán nem volt védve az ipari méretű hűtőberendezésének hidegétől.

Az LC 500 kiállta a próbát, a 457 lóerős V8-as elsőre beindult. A műszerek azonnal életre keltek, a légkondicionáló rendszer pedig ugyanolyan gyorsan beindult, mint a motor, és gyorsan kényelmes környezetet teremtett a vezető számára. Az extrém megpróbáltatások után Paul Swift kaszkadőr ment egy kört a lefagyasztott kocsival a Millbrook kanyargós hegyi pályáján. Ez a lenyűgöző eredmény azt mutatja, hogy a Lexus-tulajdonosok nem blöffölnek, amikor autóik megbízhatóságával dicsekednek.