2020. július 29. | 20:58

Az eVMP architektúra a főként C és D szegmens járműveihez készül. 

A PSA-csoport jelenleg a CMP és az EMP2-es platformokat használja elektromos hajtással is rendelkező modellekhez. Előbbit a kisebb méretű Citroën, DS, Peugeot és Opel járművekhez, míg utóbbit belsőégésű és hibrid modellek esetében alkalmazzák. 2025-re viszont szeretnének ezekről a platformokról két, „100 százalékban elektromosított” architektúrára áttérni.

Ebben a folyamatban lesz fontos lépcsőfok az eVMP (Electric Vehicle Modular Platform) kidolgozása, amely 2023-ra lehet készen. A C- és D-szegmens SUV és szedán modelljei épülnek majd erre, amelyeket 60-100 kilowattórás akkucsomagokkal látnak el, és amelyekkel 400-60 km-es WLTP-szerinti hatótávokat szeretnének elérni modelltől függően.