25 év telt el a ‘90-es évek egyik különleges ralis legendájának bemutatója óta, amikor a Subaru gyári csapata és a vele szorosan összefonódott, motorsportra szakosodott brit Prodrive bemutatta a kétajtós Impreza WRC97 versenyautót. A szakág homologizációs folyamatának köszönhetően a rajongók ezt követően egy olyan autót kaptak utcára, ami talán az egyik legizgalmasabb a széria történetében. Ez nem más, mint az Impreza 22B.

Negyed évszázaddal később a Prodrive újragondolta az autót, ami a most hanyatló belső égésű motorokkal szerelt korszak végére egy különleges kincs a rajongók számára. A 25 darabra limitált különlegesség az eredeti, kétajtós WRX alapjain nyugszik, de a karosszéria elemei a WRC változatot idézik. Csökkentették az autó súlyát és növelték a teljesítményt is.

A karbon elemek használatának köszönhetően 1200 kg alá préselték a vasat, amibe egy 2,5 litere,s turbós boxert húztak 405 lóerőre, 600 Nm nyomatékkal. Az alapot a gyári 2,5-ös blokk adja, de teljesen átépítették, erősebb belsővel. A motor lélegeztetésről egy Garrett turbó gondoskodik, megfelelő méretű intercoolerrel és a Subarunál eddig nem jellemző, de biztosan csodálatosra hangolt Akrapovic titanium kipufogóval.

A hatsebességes, pöckölgetős, félautomata szekvenciális váltót WRC rendszerű rajtprogrammal lehet álló helyzetből rángatni, a turbólyukat pedig a raliból jól ismert rötyögős ALS rendszer csökkenti, így a P25 3,5 másodperc alatt ugrik 0-ról 100 km/órára. Szűkös kanyarokhoz ott van a hidrós kézi, ami automatikusan oldja a hátsó hajtást használat közben.

A futómű a szélesebb nyomtávhoz, aszfaltos beállításra lett optimalizálva, amit állítható Bilstein gátlókkal lehet finomítani. A fékhatásról elöl 380 mm-es hűtött tárcsával ellátott, hatduggatyús AP Racing nyergek gondoskodnak, hátul pedig a 350 mm-es tárcsákat 4 dugós nyergek szorítják, természetesen személyre szabható beállítási lehetőségekkel. A tisztességes teljesítményt és a kor vizuális igényeit kiszolgálva a Prodrive 19 colos kerekekkel szereli a kocsit, amin 235-ös Bridgestone Potenza abroncsok feszülnek.

Ez az autó nem egy tipikusan boltbajárós vagy hétvégi kirándulós hobbigép lett, hanem egy kőkemény versenyautó fanatikus műértőknek. A műszerek képesek adatrögzítésre, személyre szabható beállítási lehetőséget kapnak a tulajdonosnak. A beltér egyébként autentikus, a ‘97-es WRC autót idézi, de kiegészítve a luxus sportautókban megszokott igényes, Alcantarával és karbonnal kombinált felületével.

A bemutatót Goodwood-i sebesség fesztiválon fogják tartani. Az autó vételára nettó 460 ezer font, vagyis majdnem 213 millió forint lesz, de nyilván így sem marad majd a Prodrive raktárában egyetlen darab se.