A Škoda a járművei fenntarthatóbbá tételének módjait kutatva egy pár új belső anyaggal állt elő, amelyekről azt állítja, hogy segíthetnek az ellátási láncok lerövidítésében és más iparágak melléktermékeinek hasznosításában.

Az autógyártó már be is nyújtotta a szabadalmi kérelmét egy olyan anyagra, amelyet a cukorrépa pépjéből állítanak elő. A vállalat szerint egy speciális eljárással festik meg a pépet, amelyből aztán dizájnelemek készíthetők az utastérbe.

A cukorrépa a Škoda csehországi Mlada Boleslav központ közelében lévő Dobrovicéből származik. Ez azt jelenti, hogy amellett, hogy olyan mellékterméket használnak fel, amelyet egyébként esetleg kidobnának, a gyárba való szállítással kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki.

A második termék még a vizsgálati szakaszban van, az a nádfű egy fajtáját használja fel. A fű gyorsan növekszik, és közben CO2-t köt meg. A Škoda ismét egy melléktermékhez nyúl, mivel a füvet gyakran használják bioüzemanyagként, a maradékot pedig díszítőelemekké lehet feldolgozni.

Az anyagok minőségének demonstrálására a csehek egy olyan Octaviát készítettek, amelynek a padlólemeze és jobb oldali ajtajai hiányoznak, így jobban láthatóvá vált az utastér. A cukorrépából készült díszítőelemekkel, valamint a náddal díszített ajtókárpitokkal és A-oszlopokkal a cég megmutatta, hogyan tudna vonzó, fenntarthatóbb belső tereket készíteni.

Az új anyagok mellett az autóban a The Woolmark Company által tanúsított 100 százalékos újgyapjúból készült díszítőelemeket és újrahasznosított PET-palackokból készült szöveteket is használnak. A Škoda már korábban jelezte, hogy függetleníteni akarja magát a műanyag és a bőr használatától.