Magyarországon is bemutatkozott a Nissan Qashqai harmadik generációja.
Vitathatatlan, hogy kategóriát teremtett 2007-ben a Nissan Qashqai a szabadidő-autók hódításának hajnalán. Az emelt hasmagasság, a kikerekített vonalakkal, megnövelt belső tér tuti receptnek bizonyult, így 2014-ben megérkezett a második generáció, 2021 júliusában pedig már hazánkban is személyesen köszönthettük a londoni dizájnstúdióban megrajzolt, harmadik generációs Qashqait.
Magyarországon az alábbiak szerint alakult 2014 óta a Qashqai modellek forgalomba helyezése a Datahouse adatai szerint:
- 2014: 1021 db
- 2015: 1366 db
- 2016: 1385 db
- 2017: 1999 db
- 2018: 2670 db
- 2019: 1748 db
- 2020: 1109 db
A Renault-tól származó CMF-C padlólemezhez nyúltak a Nissan mérnökei, az arculat egyértelműen az általunk már tesztelt, új Nissan Juke-ot idézi a hosszan elnyúló első menetfényekkel, V-alakú hűtőmaszkkal. Természetesen az autó mindkét végén LED-es fénytesteket találunk, és alumíniumból is akad bőven, már ami a karosszériát illeti, a vázszerkezet 20 helyett 30%-ban ultranagy-szilárdságú acélból készült, így a megnövekedett merevség ellenére 60 kilóval csökkent az új generáció tömege az elődmodellhez képest. Minden dimenziójában nőtt az autó: 4425 mm hosszú, 1835 mm széles, 1625 mm magas, a tengelytáv 2665 mm. A terebélyes bódé alatt meglepően kicsinek tűnő, 20 colos kerekeket is kaphatunk - a 20 colosnál kisebb kerékkel ellátott változatok hátra csatolt lengőkaros futóművet kapnak, míg az összkerekes és a 20-as kerékkel szerelt kiviteleknél hátra többlengőkaros felfüggesztést szerelnek.
A kabinban nagy hangsúlyt fektettek az összeszereltség és anyagminőség növelésére, a kormány mögött szép grafikai megoldásokkal jelentkezik a 10,8 colos képernyő, a középkonzolon 9 és 12,3 colos műszeregységeket kérhetünk, amik természetesen vezeték nélküli Apple Carplay és Android Auto funkcióra is képesek. Szerencsére a klasszikus gombokból álló klímavezérlő megmaradt. A hátsó lábtér ellenben 28 mm-rel növekedett és a fejtér is 11 mm-re nagyobb, a csomagtér 480 literre növekedett.
Dízelt ne is keressünk a kínálatban, a Renault-Daimler féle 1,3 literes benzinessel indulunk lágy hibrid rendszerrel kiegészülve, 140 és 158 lóerős teljesítményszintekkel. Előbbi kizárólag hatos manuális váltóval, utóbbi fokozatmentes automatával és összkerékhajtással is kérhető lesz. 2022 tavaszán érkezhet a 187 lóerős, 330 Nm-es nyomatékkal rendelkező e-Power hibrid, amiben az 1,5 literes benzines motor kizárólag a villanymotort látja el energiával, a kerekeket minden esetben az elektromos áram hajtja. A Qashqai e-Power csak elsőkerékhajtással lesz kapható, az összkerekes hibrid majd az X-Trailből lesz, vélhetően jövőre. Az új autók 2021 augusztástól megvásárolhatók lesznek a hazai márkakereskedésekben 7 999 000 forintos ártól, Visia felszereltséggel.
Alapjárat helyszíni tudósítás