Testvéri befolyás –1981-es Toyota Corolla KE70 liftback

Közzétéve:
2018-03-27, 14:25

Ha két olyan testvér mellett nősz fel, akik rajonganak a tuning autókért, akkor nagy valószínűséggel te is „megfertőződsz a kórral”, Jerryvel is ezt történt.

Társszerző: Bolgár Krisztián

A család jelenlétének fontosságáról már egyszer beszámoltam egy cikkben, hogy miként képes hatni akár egy projektautó kivitelezésénél is az a bizonyos kötelék. A testvéri befolyás is egy létező mozzanat egy gyerek cseperedése során. Elég sok permutációban bemutathatnám a dolgot, de most a „legbefolyásolhatóbb” szereplő nézőpontjából elemezném ki a ráhatást, mégpedig egy öcs szemszögéből.

Egy kistestvérnek a legtöbb esetben sokat jelent, ha van egy idősebb testvére, kishúgnál egy nagyobb lánytestvér, kisöcsnél pedig egy nagyobb fiútestvér. Egy kissrác számára egy báty példamutató lehet abból a szempontból, hogy mégis mi a menő vagy, hogy mi is a követendő példa. Jerry a kisöcs szerepében ezt kétszeresen is átélhette, hiszen neki két idősebb fivére is van, akik már gyerekként belénevelték az autók és tuning iránti természetes vonzalmat.

A hosszas fejlődés eredménye lett az, hogy Jerry beújított egy oldschool Corollát, amit idővel egyéniségéhez igazított, aminek fejlődésében mindkét báty részt vett.

KE70-es Corolla, valami alternatív AE86?

Nos, erről szó sincs! Ugyan az oldschool Corolla-modellek közül nyilvánvaló, hogy az AE86-os típusok az abszolút befutók elterjedtség szintén, de az igazi JDM-fanok ismerik a többi generációt is. Ami azt illeti nem is kell annyira JDM-fannak lenned, hogy ismerj más régi Corollát, hiszen a Toyotának már a ’80-as években is a megbízhatóság volt az egyik ütőkártyája, ezért sok család voksolt egy kicsit drágább japán autó mellett, egy olcsóbb német családi helyett.

Toyota Corolla KE70 SSR felniken

Jerry mindennapos használatra fogta a már 37. életévét is betöltő japán klasszikust

 

A negyedik generációs Corolla viszont nem a legelterjedtebb modellcsalád volt az európai emberek számára, hiszen a Toyota fő export országa már akkor is az USA volt. Az 1979-1987-ig gyártott típus nyolcféle karosszériával volt elérhető, szedán, coupé, liftback és kombi kivitelekben, különböző ajtószámokkal valamint felszereltségi szintekkel.

Az 1,3 literestől az 1,8 literes négyhengereseknek köszönhetően változatos modell volt a kis Corolla, aminek legizgalmasabb erőforrása az 1,8 literes DOHC 2T-GEU motorkódú blokk volt, amely 114 lóerőt termelt meg a JDM-piacos Levin-kivitelek számára.

A chichagói Jerry Cerda azonban nem egy Levin coupét újított be, mint a negyedik generációs Corollák csúcsát, hanem egy sokkal hétköznapibb típusát, aminek meg is van a maga története.

Testvéri ráhatás a tuning világára

Mint ahogy már említettem is a bevezetőben, Jerry egy olyan családban nőhetett fel, ahol az autók fontos szerepet töltöttek be. Két bátyja, Frank és David mindig is nagy autófanatikusok voltak, bár mindketten a maguk egyéni szintjén. Mindkét testvér a lowrider-stílus őszinte rajongói, bár mindketten másképp, hiszen idősebb testvére David egy 1983-as Toyota Corolla kombit épített meg hidraulikus futóművel, egyedi beltérrel és külsővel, míg Frank inkább az európai klasszikusokért rajong, főként a Volkswagenekért, természetesen a lowrider stílusárnyalattal.

Egyszóval lehet sejteni, hogy Jerry mégis honnan örökölte a lowrider-, illetve klasszikus járművek iránt érzett szeretetét. Éppen emiatt Jerry leszögezte magában, hogy csak és kizárólag klasszikus autót hajlandó beújítani, ha autóvásárlásra kerül a sor.

Toyota Corolla liftback karosszériával

A lépcsőzetes kialakítást sokan elítélik, pedig a háromajtós kivitelnek igenis jól áll

 

A meglehetősen nedves chicagói éghajlat nem kedvez az idős, vékony kasztnis japán gépek számára, de Jerry nem volt hajlandó feladni a kutatást. Néhány hónapos nyűglődés után végre rámosolygott a szerencse és talált egy 1981-es Toyota Corollát. A kis piros Corolla szép állapotnak örvendett korához mérten, így Jerry rögtön belehabarodott a Toyotába, a gond csak az volt, hogy a karosszériája liftback-kivitel volt.

Jerry bátya erősen ellenezte ezt a kasztniformát, amire Jerry kezdetben ugyan hallgatott, de aztán úgy döntött, hogy mégis megvásárolja az autót - pláne, hogy idővel már olyan ára lett a Corollának, amit nem lehetett visszautasítani.

A Shakotan-stílus egy liftback Corollának is kijár

Jerry az első két évben élvezte a retró autózás minden örömét, így nem is jutott eszébe, hogy bármi utólagos módosítást végezzen szeretett Toyotáján. Az igencsak viseltes automata váltó viszont megadta a kezdőlökést Jerry számára, aminek köszönhetően elindult a már sokat emlegetett tuning lejtőn.

Toyota Corolla 1,8 motortér

Szolidan tiszta – semmi őrült 500 lóerős Supra vagy Skyline blokk, csak a gyári 1,8 vegytiszta állapotra hozva

 

Egy jó barátjával összeállva úgy döntött a tuner, hogy teljesen restaurálja az autót és különleges alkatrészekkel is felruházza! Ilyenek voltak például a JDM-piacos fém lökhárítók, hátsó lámpák, egyedi toldatok, Foha hátsó spoiler illetve JAF-emblémák. A teljes összkép érdekében természetesen a felnik terén is villantani kellett, amit egy 15x8” illetve 15x8,5” méretű SSR MK3-al lépett meg a tuner, 165/50-es abroncsokon feszítve.

A kifulladt automata váltó helyére egy T50-es ötsebességes váltó került, Exedy kuplunggal kiegészítve. A gyári 1,8 literes 3T-C karburátoros blokk, valamint környezete is jócskán átalakult, hála a 45-ös Weber-karburátoroknak, Edelbrock AC pumpának, egyedi Flowmaster kipufogórendszernek, leömlőnek és a patika tisztaságú motortérnek.

Toyota Corolla KE70 beltér

A makulátlan beltér is fokozza az autó valódi értékét, hát még az utólagos csinosítgatások

 

A kabint a Recaro ülések, a JDM kesztyűtartó, a Nardi fakormány, illetve a Grains fa váltógomb megfelelő klasszikus stílussal ruházták fel, ami abszolút illik a csapotthátú kisugárzásához is. Jerry nem csak egy autót épített, hanem egy szeletke történelmet is, ami minden nap emlékezteti a felhőtlen gyerekkori emlékekre, mikor bátyjaival a krómozott küllős felniket polírozták, valamint a hidraulika showt adták a különböző találkozókon.

Neked is van egy (vagy több) idősebb testvéred, akik rajonganak az autókért és a tuningért?

Forrás:

További autós hírek

Elmulasztott segítségnyújtás miatt halt meg egy szívbeteg kamionsofőr Nagykanizsán. A 38 éves ukrán sofőr október 10-én érkezett Nagykanizsára, hogy egy…

Sok ilyen sztorit láthattok naponta Budapest útjain sajnos. Ebben az esetben az alapproblémán felül az is baj, hogy olvasónk teljesen…

Sokkoló videón egy újabb zebrán gázolás. Most egy betegszállító ütött el egy nőt a 18. kerületben, Budapesten. A balesetről videó…

Egy nő vesztette életét hétfőn délelőtt a 86-os főúton, ahol egy Mazda személyautó és egy kamion ütközött frontálisan – adta…

Meghalt a műszaki hibás busznak ütköző személygépkocsi utasa a vezetője pedig súlyos sérüléseket szenvedett Noszlop és Bakonygyepes között. Az eset…

Kapcsolódó írások

1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
Egy jövőkép a 80-as évekből – Mazda MX-81 Aria
2018. június 30.
Egy kormánykerék nélküli autó, ami a legmeredekebb sci-fi filmekben is bátran szerepelhetne. Az MX-81-es egy reális jövőképnek számított a 80-as években!
Renault Alpine A610, kék, oldalnézet, balról
2018. november 10.
Hiába szidják úton-útfélen a francia gyártókat, volt idő, mikor ők is tudtak jót gyártani. Bemutatok neked 9 nagykorú francia típust, amelyek 1970 és 2000 között (is) nagy hatással voltak az autózás történetére.
Ford pick up, zöld, oldalnézet, jobbról, alapjárat
2018. november 22.
A pickupok már évtizedek óta az amerikai megalománia szerves részét alkotják. Az elmúlt 100 évben számtalan példányuk jelent meg, de néhányuk igazi jelképpé vált.