2022. szeptember 28. | 09:42

Az összkerékhajtású modellben több vezetési üzemmód is van.

A vadonatúj BMW XM tengelytávja akkora, mint az X7 SUV modellé, ám valamivel rövidebb, 5110 mm hosszú. Méreteiben tehát jóval az X5 fölött van az új XM, amelyben egy plug-in hibrid hajtáslánc dolgozik. Az alapot egy új fejlesztésű, 489 lóerős, 4,4 literes turbós V8-as adja, amelyhez egy nyolcfokozató automatát kapcsoltak. Ezt egészíti ki a váltóba épített, 145 kilowattos elektromotor, így a rendszerteljesítmény 653 lóerő, a rendszer maximális forgatónyomatéka pedig 800 Nm. A villanymotort egy nettó 25,7 kilowattórás lítium-ion akkucsomag táplálja, amelyet maximum 7,4 kilowattal lehet tölteni.

A 0-100-hoz 4,3 másodpercre van szüksége a több mint 2,7 tonnás SUV-nak, a végsebességét pedig 250 km/órára limitálták (opcionálisan 270 km/óra). Villanyos üzemmódban akár 140 km/órával is képes haladni, a WLTP szerinti tisztán elektormos hatótávja pedig 82 km.

Az elöl és hátul független, adaptív M Sport futóművel szerelt XM inkább hátul hajt, mint elöl. Hátul teljesen zárni képes M Sport differenciálművet kapott, az összkerékhajtású SUV elöl hat-, hátul pedig egydugattyús féknyergekkel dolgozik. Van tisztán elektromos, hibrid és persze Sport, valamint Sport Plus üzemmód is. Alapfelszereltségként 21, míg felárért 23 colos kerekek járnak az XM-hez.

Hamarosan jön az XM Label Red verzió, amely a valaha készült legerősebb sorozatgyártású M modell lesz. A 748 lovas rendszerteljesítményhez ott majd 1000 Nm maximális forgatónyomaték társul.

A beltérben az ívelt kijelzőé a főszerep, amelyben egy 12,3 colos digitális műszeregység és egy 14,9 colos központi éritnőkijelző kapott helyet. Természetesen van gesztusvezérlés és head-up kijelző is a BMW 8.0 operációs rendszerhez.

BMW