2020. július 08. | 16:58

Oldalra guruló autókat vizionál a Toyota legújabb ötlete.

Már-már megszokott, hogy a Toyota évente bejegyeztet egy-két nagyon innovatív szabadalmat, amivel előbb-utóbb megreformálja az autóipart. Persze vannak vakvágányok, a tavaly előtt bejegyzett repülő autó, vagy az előző évben jegyzett utasteret könnygázba borító lopásgátló közül nem tudom, melyik valósul meg hamarabb, de mindkettő izgalmas a maga nemében.

Az idei, Amerikai Szabadalmi és Védjegy Hivatalnál bejegyzett forradalmi gondolat nagyban segítené a városi parkolást és a szűk manőverek elvégzését a sofőrök számára, hiszen akár helyben tudna 180 fokot fordulni az adott autó. Bár már láttunk egyhelyben megfordulni képes autót mostanában a Rivian bemutató videóin, annak a tankokhoz hasonló mozgású, oldalanként ellentétesen hajtott kerekeitől eltérően a Toyota más megoldást tervez.

A most bejegyzett innováció a hírek szerint egy japán szabadalom részét képezi, amit „Vehicle” azaz jármű néven jegyeznek. Érdekesség, hogy maga a dokumentum alapvetően nem is egy konkrét járműről szól, hanem egy olyan irányjelző rendszerről, ami figyelmezteti az autó környezetét arra, ha a kocsi a megszokottól eltérő manővert hajt végre, például oldalirányba kezd haladni.

További megismert információk szerint a rendszert használó autók kerekein független elektromos meghajtás lenne. Az oldalirányú mozgás elvégzéséhez olyan felfüggesztést használnának, ami lehetővé teszi a kerekek 180 fokos elfordulását. Az egyhelyben megfordulás megoldására a kerekek 45 fokba fordítását alkalmazná a technika, amivel talán precízebben pörgethetné körbe magát az autó, mint a Rivian.

A zsúfolt parkolókban meglepő mozgást végző Toyoták biztosan okoznának meglepetést, rosszabb esetben balesetet is, ezért a jármű irányjelző rendszerét teljesen át kell alakítani. Az autoblog.com értesülései alapján az egyik megoldásban úgy oldanák meg a lámpakérdést, hogy gyakorlatilag körbe pakolnák fényforrással az autót, amik mindig az autó haladási irányának megfelelő fényt bocsájtanának ki, ezzel jelezve a környezetnek, hogy épp mi a haladási iránya a járműnek.