2020. július 29. | 20:39

A hazai sajtóbemutató keretein belül közelről is megvizsgálhattam az új modelleket.

Akár tetszik, akár nem, a népnek szabadidő-autó kell. A Mercedes-Benznek is érdeke, hogy a fenntarthatóság érdekében minél több SUV-t értékesítsen, így a tőlük megszokott módon olyan személyre szabhatósági opciókat nyújtanak, amik a fiataloktól a nyugdíjasokig, a zöld lelkületű vásárlóktól az AMG-orientált ügyfelekig mindenki igényeit kielégítsék. Így történt tehát, hogy egy hazai sajtórendezvény keretein belül közelebbről is szemügyre vehettem a megújult SUV-paletta üdvöskéit.

Kezdjük talán a legkisebbel, a legizgalmasabbal. Immáron elérhető a Mercedes kompakt családjába tartozó GLA 35 AMG, melynek jellegzetességét az AMG Line csomag adja, megannyi kiegészítővel, sportos lökhárítóval és opcionálisan 19, 20 és 21 colos kerekekkel. Természetesen a beltérben is egyedi megoldások fogadnak, de ami igazán fontos, az a motorháztető alatt rejtőzik. A 2,0 literes, négyhengeres, kettős megfúvású turbóval szerelt motor 306 lóerőt és 400 Nm-es nyomatékot teljesít, ezt az erőt egy 8 fokozatú, duplakuplungos váltó továbbítja mind a négy kerékhez.

Ha ez nem volna elég, a Mercedes-AMG GLA 45 4Matic+ modellben található kétliteres turbómotor 421 lóerőt teljesít, 500 Nm-es nyomaték mellett. Ezzel kijelenthetjük, hogy a világ legerősebb sorozatgyártású négyhengeres motorjáról van szó. A 421 lóerő egyébként az S verzió sajátja, az alapváltozat 387 lóerővel kapható. A GLA 45 4MATIC+ álló helyzetből 4,4 másodperc alatt gyorsul fel 100 km/órára, ez az S verzió esetében pedig 4,3 másodperc, az alapmodell végsebességét elektronika limitálja 250 km/órában, az S kiadásnál pedig 270 km/h jelenti a csúcsot.

A GLA modellek estében elöl MacPherson, hátul többlengőkaros futóművet és AMG RIDE CONTROL adaptív lengéscsillapítást találni, így több üzemmód közül tudunk választani. Nem csak elindulni kell, de valahogy meg is kell velük állni, ezért az első tengelyen négydugattyús, fix féknyerges rendszer szorítja a 350 mm átmérőjű tárcsákat, hátul pedig 330 mm-es tárcsákkal rendelkező egység található. A Mercedes-Benz GLA a 200-as jelzéssel listaáron 11 483 000 forinttól megvásárolható, az AMG változatok esetében a 35-ös változat árát lehet tudni, ami 17 347 000 forinttól indul.

A Mercedes-Benz GLB hazai sajtóbemutatóján is volt szerencsém részt venni, így részletes információkat abban a cikkben találhatsz. A szintén a kompakt kategóriába sorolható GLB az első olyan Mercedes, amely hétüléses kivitelben is kérhető, és tényleg remekül variálható beltérrel rendelkezik. Ez a modell válthatja a B-osztályt, így elsősorban a családosokat célozzák vele. A motorpaletta a 180-as jelzésű benzines erőforrással bővült, egyébként ezzel a legolcsóbb, listaáron 11 630 000 forinttól megvásárolható, a dízelmotorral 12 369 000 forinttól indul, az AMG GLB 35 pedig 18 250 000 forinttól vihető haza.

A külső és belső finomítások, az új MBUX funkciók, a vezetéstámogató és kényelmi berendezések bővülésén túl a Mercedes-Benz GLE immáron elérhető 48 V-os technológiával megtámogatott, hathengeres benzinmotorral. A GLE 450 4MATIC turbómotorja 367 lóerőt és 500 Nm-t teljesít, az EQ Boost pedig rövid időre 250 Nm nyomatékkal és 22 lóerővel támogatja meg. A beépített indítómotor/generátor felel a hibrid funkciók megvalósításáért, mint például az elektromos rásegítésért vagy az energia visszanyeréséért. A motorpaletta hamarosan új erőforrásokkal, köztük egy konnektoros hibriddel is bővül. 

Az OM 656 hathengeres dízelmotor 330 lóerőt és 700 Nm nyomatékot kínál a GLE 400 d 4MATIC modellben, míg a GLE 350 d 4MATIC esetében 272 lóerő és 600 Nm nyomaték áll rendelkezésre. És ami gazán fontos, hogy a kibővített kipufogógáz-utókezelésének és a kiegészítő SCR katalizátornak köszönhetően ez az első Mercedes-Benz modell, amely már most megfelel a 2020-ban hatályba lépő Euro 6d előírásainak. A GLE 450 4MATIC EQ Boost 21 791 000 forintos listaáron elérhető, az AMG GLE 63 S 4MATIC 42 590 000 forinttól, míg a Coupé kivitel 50 114 000 forinttól vihető haza, a konnektorról tölthető 350 de 4MATIC EQ Power pedig 22 248 000 forintról indul.