2019. szeptember 12. | 14:20

A Mercedes-AMG hibrid hajtásláncot alkalmaz a terepkupé esetében.

Az EQS elektromos szedán koncepció mellett a Mercedes-AMG a GLE 53 terepkupét is bemutatta, mely a 2020-as modellévtől lesz elérhető. Az alap GLE modellnél 6 centivel rövidebb tengelytávú kupé látványos kiegészítőket kapott, valamint egy hibrid hajtáslánccal tették még hatékonyabbá.

Már kívülről is meg lehet mondani, hogy a sportos kiadás látható a porondon, hiszen nagy vörös féknyergek és 4 kipufogóvég jelzi az erőtöbbletet. A GLE 53 lágy vonalvezetése ellenére agresszív megjelenést kapott, melyhez az orr-rész fekete betétei is nagyban hozzájárulnak.

A lemezek alatt az AMG új mild-hibrid hajtáslánca dolgozik, melyben egy 3,0 literes sorhatos motort segít ki egy EQ Boost egység, mely 21 extra lóerő leadására képes szükség esetén. A rendszerteljesítmény 430 lóerő környékén van, a maximális forgatónyomaték pedig 521 Nm. A hathengeres motorhoz turbófeltöltőt és kompresszort is kapcsoltak, így a hibrid rendszer segítségével igyekeztek kiküszöbölni a turbólyukat. Az erőt egy kilencfokozatú automata küldi mind a négy kerékhez, melynek köszönhetően 5,3 másodperc alatt van százon az autó. A csúcssebességet természetesen 250 km/órára korlátozták.

A futómű AMG Ride Control+ légrugózást kapott, mellyel a sportos és a kényelmes módok közt egyszerűen lehet váltani. Összesen 7 ilyen funkció áll rendelkezésre: csúszós, komfort, sport, sport+ és egyéni a szilárd burkolatokhoz, terepre pedig további két funkció közül lehet választani.

A beltérben az új MBUX rendszer már elengedhetetlen kellék, a nagy dupla kijelző továbbra is a riválisai elé helyezi a Mercedest. A gyártó legtöbb modelljétől eltérően nem kerek légbeömlőket tettek a kabinba, hanem négyszögletes rostélyokat.

További érdekes hírekért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorának legújabb videóját!