2020. március 16. | 11:08

A konszern vezére szerint nem kizárt, hogy ha jön egy igazi hot hatch a márkától, akkor azt villany hajtja majd.

Az a szóbeszéd járja a Peugeot-nál, hogy hamarosan megérkezik az új 208-as modell sportos verziója, a 208 GTi. Sőt, igazság szerint már rég a szalonokban kellene állnia így 2020 tavaszán, mert korábban erről lehetett hallani. De ismeretlen okokból, ez még nem történt meg, így marad a találgatás, hogy milyen lesz, mit tud majd, mi hajtja majd és a legfontosabb kérdés, vajon érkezik-e egyáltalán.

A Peugeot-nak igenis szüksége lenne egy sportos kisautóra, hiszen a konkurenciának is van. Ott van például a Ford Fiesta ST vagy a Volkswagen Polo GTI. Mindkettőben 200 lóerős a motor, ezek ellen pedig vajmi kevés esélye van a 208-as legerősebb, egyébként nagyon is jó 130 lóerős benzines kivitelének. Az elektromos e-208 136 villanylóereje se elég a győzelemhez. Szóval kellene valami sokkal ütősebb ezeknél.

Tudja ezt a PSA konszern vezére, Jean-Philippe Imparato is, aki az Autocar kérdéseire kissé feszélyezetten azt mondta, hogy dolgoznak valamin, ami akár a GTi jövője lehet a márkánál. Állítása szerint a GTi plakettet csak a 208-as viselheti majd, akkor is, ha esetleg teljesen elektromos lesz, persze csak akkor, ha egyáltalán jön ilyen modell. Szavaiból ugyanis nem lehetett semmi biztosat kivenni.

Érdemes egy pillantást vetni az új 208-as testvérére, az ugyanazokra az alapokra építkező (és közel ugyanúgy kinéző) új Opel Corsára. Hiszen ha náluk jön az ütős OPC kivitel, akkor jó eséllyel a 208-as is kap majd sportos verziót. Pont itt jön a bökkenő, egyelőre a Corsa OPC sincs kőbe vésve, csak autóipari pletykák szólnak arról, hogy 2021-ben talán lesz csúcs-Corsa. Kihalóban van az izgalmas hot hatch kategória?

Ez persze csak találgatás, de úgy tűnik, az autógyártók inkább az elektromos modellek fejlesztésére fókuszálnak és nem akarnak házon belüli konkurenciát állítani azoknak. Hiszen ki venne meg egy 12-13 milliós elektromos 208-ast, ha van 9 millióért 200+ lóerős nagyon jól felszerelt sportverzió? Ugye, ugye. Ez lehet az egyik ok, a másik pedig a már oly sokszor emlegetett károsanyag-kibocsátási normák, mert minden eladott „benzinfaló” felfelé mozdítja az átlagot, míg az elektromos lefelé. Büntetést pedig semelyik gyártó nem akar fizetni.