A Volkswagen állítása szerint dízel ilyen tiszta még nem volt!

Közzétéve:
2020-02-03, 14:47

Visszatérnek a TDI Volkswagenek a piacra, és állítólag minden normának megfelelnek, sőt!

Készen állsz, hogy a sorozatos dízelbotrányok után ismét egy VW dízelbe tedd be a hátsód? A gyártó nagyon reméli, hogy igen ugyanis előálltak egy új TDI egységgel és olyan büszkék rá, mint soha ezelőtt. Hogy mire fel a nagy remények? Állítólag az új dízeles egység tisztább, mint valaha, köszönhetően a vadonatúj rendszernek, aminek csízióját az ammónia befecskendezésben és a katalizátor háza táján kell keresni.

A Volkswagen kettősadagolású, Twin Dosing rendszere

Bár a Volkswagen hatalmas pénzeket ölt bele az elektromos autózással kapcsolatos fejlesztésekbe, és a dízelbotrányok után már mindenki azt hitte, hogy nem lesz merszük ismét a dízelek felé fordulni, mégiscsak úgy tűnik, hogy az elkövetkező években a villanyosok és benzinesek mellett dízel egységek is érkeznek a palettára.

Például a nemrégiben bemutatott EA 288 EVO kódú egység amelyben vadi új technológia dolgozik. Ebben a motorban debütáltatja a Volkswagen a Twin-Dosing elnevezésű rendszerét, azaz egy kettős adagolású egységet. Az új motor működésének elmagyarázása érdekében a VW egy videót is készített, amelyben részletesen taglalja az erőforrás tulajdonságait. Az EA 288 EVO egy roppant kifinomult egység, amely két katalizátorral rendelkezik, melyből mindkettőnek saját ammónia befecskendező rendszere van. Az ammóniát a Nitrogénoxid semlegesítésére használja a gyártó, gondolom nem véletlenül, hiszen ez a vegyület volt a hatalmas botrányok főszereplője.

A gyártó elmondása szerint az új ikeradagolós rendszer, több mint 80%-kal csökkenti a Nitrogénoxid kibocsájtást, aminek eredménye, hogy sokkal tisztább kipufogógázt ereget a levegőbe az új TDI egység. A működési folyamat a következő, egy adagolómodul az SRC katalizátor igényének megfelelően hozzáad egy speciális adalékot a kipufogógázhoz, akárcsak az AdBlue esetében. Az oldat elpárolog, és a nitrogénoxidot semlegesítő redukálószer (karbamid) lebomlásra kerül, a felszabaduló gőzzel kombinálva pedig ammóniát képez. A katalizátorban ezután egy speciális bevonat reagál a nitrogénoxid részecskékkel, hogy víz és ártalmatlan nitrogén hagyja csak el a rendszert.

A Volkswagen úgy hiszi, hogy az új EA 288 EVO képes lesz visszaadni azt az élményt, fogyasztást és teljesítményt, amit a régi TDI egységek biztosítottak az ügyfelek számára, mindezt megfelelő kibocsájtási értékek mellett. Markus Köhne, a dízelegységek fejlesztéséért felelős részleg vezetője a következőket nyilatkozta:

„Az innovatív kettősadagolós technológia, amit kifejlesztettünk biztosítja az új hajtóműveknek, hogy a jelenlegi kibocsájtási értékek felsőhatárától messzemenően elmaradjanak, sőt, a jövőbeli normáknak is biztosan könnyedén megfelel majd. Ezeket az adatokat független mérések során kaptuk, és az Euro 6d kibocsájtási szabvány alapján bíráltuk el. Jövőbeli dízelmotorjaink tehát nem csupán hatékonyak, nem csupán a nagy nyomaték generálása a cél, hanem hozzájárulnak egy tisztább és élhetőbb bolygó megteremtéséhez is. Rendkívül büszkék vagyunk erre az eredményre.”

Te adnál még egy esélyt a Volkswagen új dízeleinek?

Ha más autóipari újdonságra is kíváncsi vagy, ne hagyd ki hírműsorunkat sem!

Kapcsolódó írások

A BMW visszautasítja a kartell- és emissziós vádakat
2017. július 24.
Egyre több német gyárról derül ki, hogy problémás dízelmotorokat gyártanak, emellett más területen  kartelleztek, de a BMW-csoport egyelőre tartja magát
Volkswagen dízel embléma
2019. december 10.
Szabadulnak a nyugati használtautó-kereskedők a régebbi gázolajosoktól.

További hírek