A VW-csoport számára az elektromobilitás a jövő

Közzétéve:
2019-11-18, 12:44

A VW-csoport bejelentette, hogy 2029-ig 75 EV-t és 60 hibridet dobna piacra.

Ennek az impozáns tervnek az első lépcsője a VW ID.3 gyártása, amely a hónap elején kezdődött. A társaság előállt egy rövid és egy hosszú távú tervvel is, melyek az elektromos járművekről szólnak.

A rövid távú elképzelések szerint 2024-ig 60 milliárd eurót fektetnek az elektromobilitásba, a hibridekbe és az infrastruktúra fejlesztésbe, a 10 éves tervben pedig 75 elektromos és 60 hibrid modell bevezetése szerepel.

A kalkulációk szerint addig csaknem 26 millió EV-t fog értékesíteni, 6 millió hibriddel együtt. Ezek közül 20 millió a társaság moduláris elektromos platformjára (MEB) fog épülni. A fennmaradó hatmillió pedig a társaság nagyteljesítményű platformján (PPE) lesz. Tavaly a vállalat bejelentette, hogy 2022 végére a világ 16 különböző gyárában épít majd EV-t.

A VW Csoport teljesen elektromos vonalának első modellje

A VW-csoport azonban nem lesz sikeres ezen a téren, ha először nem teremti meg a szilárd alapokat, amelyhez szükség van 60 milliárd euróra. Ezt az összeget a tervezési időszakban a társaság ingatlanra, gépekre és berendezésekre, valamint kutatási és fejlesztési célokra használja fel, ez a költségek több mint 40%-át teszi ki. A teljes keretből 33 milliárd eurót az elektromos mobilitásra fordítanak.

Noha a hírek miatt a társaság víziója távolinak tűnhet, korántsem elérhetetlen. Ezzel a tervvel néhány nappal a Volkswagen ID.3 gyártásának megkezdése után álltak elő. Az első EV, a sok  érkező közül, az Egyesült Államokban nem lesz értékesítve. A modell 550 kilométert képes megtenni egy töltéssel. A Volkswagen november elején mutatta be az ID.4-et Kínában, továbbá egy másik személyautó is ebben a hónapban debütál.

A Volkswagen ID.3 hátulról fotózva

A VW-csoport az EV-k és a hibridek terén igen ambiciózus. Ez azt is jelzi, hogy a cég készen áll túllépni a dízelbotrányon és egy zöldebb jövő felé veszi az irányt. Még nem látni pontosan, hogy az elkövetkező évtized mit hoz az autóipar számára, egy biztos, a konszern számára a jövő elektromosnak tűnik.

Az autós világ friss híreiért nézd meg az Alapjárat hírműsorát!

További autós hírek

Egyre hangsúlyosabb a környezettudatosság az autógyártók körében is, ami nem csak az elektromos és hibrid modellek piacra dobásában nyilvánul meg.…

Egy new yorki férfi életét vesztette, miután egy véletlenül távolról beindított autó egy másikhoz préselte. A 21 éves Michael Kosanovich…

Rosszul sikerült egy próbaút Szentpéterváron. Egy hölgy szemelt ki magának egy Audi A7-est Szentpéterváron, el is vitte próbaútra, amikor nagy…

Megdöbbentő Facebook poszt és YouTube videó került ki az Internetre a tegnapi napon, amire olvasónk hívta fel a figyelmünket. Egy…

A megyei katasztrófavédelem tájékoztatása szerint szombat kora délután baleset történt Eger és Kerecsend között. Három személyautó érintett a balesetben. A…

Kapcsolódó írások

A Volkswagen elektromos bogara menet közben
2019. szeptember 06.
A Volkswagen egy klasszikus bogárba rakta az e-Up! elektromotorját.
2020-ra megérkezik a hibrid VW Golf GTI
2017. január 31.
A következő generációs Volkswagen Golf GTI elérhető lesz hibrid hajtással is
Volkswagen SEDRIC, elölnézet, animált kép
2018. október 29.
2018-ban már szinte minden gyártó próbálkozik teljesen önálló autók kifejlesztésével. A Volkswagen egy lépéssel előrébb jár: A SEDRIC annyira önálló, hogy a mérnökök a kormányt is kispórolták.
1965 Volkswagen Typ 3 fastback, fekete, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. augusztus 18.
1961-ben a Volkswagen bemutatta a Bogár egy tovább fejlesztett változatát, a szedán Typ 3-t. A faros limuzin akkora sikernek örvendett, hogy a cég rövidesen piacra dobta a kombi és fastback kivitelt is.