Az alapmodellhez hasonlóan az SB Racing szörnyetege is középmotoros elrendezésű.
Elég extrém járműfejlesztéssel állt elő egy versenyistálló, amely fogta az alap Audi R8-at, majd faragott belőle egy bestiát, amivel a hegyi felfutó versenyeken lehet indulni. A rengeteg változtatás miatt a különleges Audi nagyon kevés közös vonást mutat az utcai változattal.
A 2006-ban bemutatott Audi R8 nem mondható lassú autónak. Az SB Racing Audi R8-asát viszont alaposan átdolgozták. A motortérben egy 4,2 literes, ikerturbós V8-as található, ami egy C5-ös Audi RS6-ból származik. Ez több mint 750 lóerőt teljesít – tehát teljesítményben messze túlszárnyalja az eredeti motort.
Insane 750-HP @Audi R8 Hillclimb Racer Is Barely Recognizable. Big wing, new engine, no face, all in the pursuit of speed. #motorsport #supercars #tuning #video Read: https://t.co/z4V2Uy8vFM pic.twitter.com/UsWd2P2cM1
— CarBuzz (@CarBuzzcom) January 19, 2022
Akárcsak az alapjául szolgáló autó, az SB Racing bestiája is középmotoros. Egy Audi S2-ből kölcsönzött differenciálművet használtak fel az átépítésnél, a nyomatékot pedig egy Quaife hatfokozatú szekvenciális váltó továbbítja a hátsó kerekekhez.
A mindössze 940 kilogramm súlyú R8 tuning egészen elképesztő gyorsulásra képes. A pehelykönnyű tömeg egy egyedi szerkezetnek köszönhető, amely szénszálas csövet és csővázas keretet használ. A leegyszerűsített orr-rész az R8 dizájnját váltotta fel, a fényszórók, a lökhárító és a hűtőrács kukázva lettek az agresszív megjelenés érdekében, amin felül aerodinamikai előnyökkel is jár ez a fajta kialakítás.
Bainbridge-dzsel a volán mögött a V8-as motorral hajtott versenyautó óriási tempóval közlekedett a kanyargós és nagyon technikás nyomvonalon, a különleges R8 bámulatos, 188 km/órás sebességgel haladt át a célvonalon.