péntek - 2024. május 03.
18.5 °C
időjárásszórványos felhőzet
95 635 Ft
100 682 Ft
D 622 Ft

Amikor az Americana találkozik a VIP stílussal, így születik egy nem mindennapi Cadillac

Ritka, hogy egy amerikai autót kétszer nézzek meg, de erre harmadszor is rávetném szemeimet.

Na nem azért, mert szerintem szép, hanem mert annyira beteg! A szó pozitív értelmében. Ehhez a megjelenéshez már bizony kellenek elvetemült késztetések. Nate nem volt híján a képzelőerőnek. Az autó, melyről ebben a cikkben szó lesz az Appalache hegység környékén, a Riverside Fall Meet 5 nevű rendezvényen parkolt be szépen egy fa alá, hogy számos ember álla kiakadjon, amint elhalad mellette.

Az autó új korában, 1950-ben Cadillac Series 52 Sedan néven került a piacra, ám amit ez a srác művelt vele, az egy merőben új dimenzióját nyitotta meg a kocsinak. Önmagában Amerikában egy nagybetűs amerikai autó, nem számít túl nagy dobásnak, de hát tudjuk, hogy a tunerek gyógyszere már réges régen elgurult, így születhetett meg ez a hatalmas és egyben botrányosan alacsony négykerekű ladik.

Alttag:

A tulajdonossal, Nate-tel készült rövid riportból kiderült, hogy az autó története sokaknak lehet ismerős, akik úgy próbáltak megvenni egy kocsit, hogy a tulajdonost végülis nem igazán érdekelte a biznisz. Persze úgy kezdődött ez is, ahogy a Nagy Könyvben megvan írva, meglátta 
egy találkozón, megdobbant a szíve és tudta, ez a kocsi kell neki. Manapság ezt a profik úgy nevezik, impulzus vásárlás. Na, kinek ismerős még rajtam kívül?

Szóval ott helyben megtörtént az első ajánlattétel, de a tulajdonos nem akart megválni a kocsitól. Nem volt eladó, néhány évvel később azonban, mikorra a modell kellően felkapottá vált, hirtelen mégis meghallgatásra lelt néhány ajánlat, Nate pedig le is csúszott a kocsiról. Ismét eltelt némi idő, csodák csodájára Nate épp a Facebook Market Place pörgetése közben akadt rá ismét az autóra. Miután jól megkapaszkodott, hogy le ne essen a székről, azonnal tárcsázta a számot és a klasszikus “Shut up and take my money” felállásban megvásárolta a kocsit. Csupán 5 év és már úton is volt felé az álomprojekt, a Cadillac, ami az igazi Amerikai autó stílust minden patinájával együtt keveri a japán VIP stílussal. Igen, jól olvasod. Tiszta hülye, aki nem normális!

A kocsi jelen állapotában még nem érdemelte ki az igazi JDM VIP státuszt, hiszen néhány apróbb karosszériaelem és sokkal nagyobb számú luxus JDM kiegészítő még hiányzik a listáról, ezekkel fog kiteljesedni az autó stílusának távol-keleti oldala. A torta habján a cseresznye, avagy az építés megkoronázása természetesen a LS swap lesz, azaz egy batár V8-as kerül a motorháztető alá. Az amcsik imádják ezt a receptet, esküszöm, jobban megy, mint a sajtburger. Lassan egy biciklire is szerelnek majd LS motort. 

Nos, én akkor már sokkal inkább raknám bele egy GT-R motorját, de ez már csak ízlés dolga. Igazából ilyen autót sem építenék, de mint említettem, ez már most olyan betegül néz ki, hogy nem lehet nem észrevenni. Sokaknak lehet impozáns a patinás részek “korhűen” hagyása, illetve a króm felületek is szépen rendbe lettek szedve. Nekem - bár rettentő rondának találom - az eredeti üléshuzatok és a kormány bőr bevonata szúrta ki a szemem, becsülendő, hogy azokat megőrizte. Bár a jövőben, ha tényleg átesik a szívműtéten a kocsi, biztos, hogy ezek a szivacsos padok inkább életveszélyesek lesznek, mintsem menők. Na sebaj, most még jó!

Ez a 70 éves szedán egy egészen érdekes megközelítés, ráadásul a tulaj még számos ló erejét is beleszuszakolná, még egy turbóról is esett szó, mert hát ugye, miért is ne? 

Amennyiben érdekelnek a Cadillac klasszikusok, nézd meg ezt a bemutatót! Ha a videó nem indulna el, YouTube csatornánkon is megtekintheted.

Forrás: