A klasszikus speedsterek stílusában építették át modern technikával ötvözve ezt az első generációs Mazda MX-5-öt.
Az autóvezetés talán legtisztább élményét adták anno a roadsterek. Ezek kicsi, könnyű, nem kifejezetten erős motorral, ellenben remek futóművel felszerelt kétüléses autók voltak, amik a szűk szerpentineken olyan élményt nyújtottak, mint addig semmi.
Ezt csinálták meg a japánok a '80-as évek legvégén csak megbízható és tartós köntösbe csomagolva, ellentétben az angol vetélytársakkal. Az első Mazda MX-5 - vagy néhol Miata - hamar kutlautó lett és ez az elmúlt években sem kopott ki, éppen a negyedik generációjánál (ND) tart a modell.
Ahogy mentünk előre, az ősmodell, az NA igazán klasszikussá érett és ma már egyre drágábbak a szép állapotú darabok. Aranyos megjelenése és mókás bukólámpái miatt sokan szeretik, mégis a vezetési élmény teszi igazán jóvá.
Ezt fokozta most tovább a Gorgona nevű építőcég, akik az első generációs Miatát vették kezelésbe és egy klasszikus speedstert építettek belőle NM+ néven. Ez a forma kvázi ugyan az, mint a roadster, viszont a tetőt teljes mértékben elhagyják, még szélvédőre sincs szükség.
Csupán kis plexik segítenek valamennyire terelgetni a levegőt, illetve a fejek mögé kerül egy-egy kupola, amelyek bukócsövet rejtenek, ha bármi baj történne. Ezen felül viszont a teljes szabadság élményét adja nagyjából mellkastól fölfelé, hiszen az autó teljesen nyitott.
A Gorgona csapatánál nem aprózták el az építést, rengeteg merevítést és erősítést tettek be az alap vázba, ez főleg a magas küszöbökön látszik. Ahol tudtak, ott viszont könnyítettek, így a beltér nagy részét kiszórták, tényleg csak a legfontosabb dolgok maradtak bent.
Emellett a külső karosszériaelemeket szénszálból készítették el, így még több súlyt spóroltak és lejjeb tudták tolni a súlypontot is. Az ülések sem azok a hagyományos darabok és így, hogy mindent beáldoztak, az autó kereken 800 kilogrammos tömeggel bír, ami nagyon kevés.
Főleg úgy, hogy a motor nem a bő 30 éves NA-ból, hanem a jelenleg is futó ND-ből érkezik. Ez egy 2,0 literes, 220 lóerős négyhengeres motor 225 Nm nyomatékkal és egy remek kis pörgős karakterrel.
Ezt az apró és könnyű testet remek dinamikával ruházhatja fel, hiszen a hajtás egy hatgangos kézi váltón keresztül egy sperrdiffiben folytatódik, mielőtt elér a hátsó kerekekig, amiken 205/55-ös Yokohama A052 gumik feszülnek. A futómű az autó minden sarkában állítható, így a tulaj a megfelelő pályához megfelelő hangolást is választhat.
Külsőre is foglalkoztak az autóval, mert megkapta ezt a kanárisárga fényezést LED-es fényszórókat. Emellett eltüntették a króm elemeket és az könnyűfém felni stílusához illően minden mattfekete lett, ami nem sárga.
A Gorgona NM+ egy rettentesen kívánatos hobbieszköz lett, viszont ennek megkérik az árát. Az alapváltozat 85 000 euróba kerül, ez átszámítva közel 31,5 millió forint. Ezen felül viszont kérhető nagyobb teljesítmény, illetve enyhe változások a beltérben is, tehát drágulhat az autó.