2023. február 28. | 12:28

A Porsche legrégebbi és legnagyobb klubjának tiszteletére készített különleges modell kerül most kalapács alá.

Bárhol a világon, ahova a Porsche betette a lábát, ott kultautóvá vált a legtöbb modellje, és ez jelent valamit. Nem csak remek, de jellemzően tartós autókat készítenek, bár fenntartásuk nem olyan, mint egy Volkswagen Golfnak.

Ehhez mérten jellemzően tehetősebb emberek engedhetik meg maguknak a komolyabb modelleket, akik vigyáznak rájuk és sok Porsche már a megjelenése utáni 5-10 évvel klasszikus lesz. Viszont most itt egy különleges modell, ami éppen csak elkészült, már súlyos milliókat fizetne érte a legtöbb gyűjtő.

Ez a Porsche 911 Classic Club Coupe restomod, amelyet a márka legrégebbi és legnagyobb rajongótáborának, a Porsche Club of America (PCA) közreműködésével készítettek el.

Forrás: Porsche

Nem csak a halvány fényezés és az ahhoz tökéletesen illő díszcsíkozás teszi különlegessé az 1998-as, használt 911 Carrera alapjaira épített modellt. Magán viseli a Porsche Club of Ameria feliratot is, ezzel egyféle gesztus a tengerentúli klub felé a gyártó részéről.

Egy ilyen különleges modellnél a karosszéria sem maradhatott hagyományos. A kis hátsó kacsafarok szárnnyal a Porsce 1972-es Carrera RS 2.7 modelljére emlékeznek vissza. Emellett a tető két domborítása a gyártó versenyautói előtt tiszteleg, azokon volt ilyen kupola, hogy elférjenek a versenyzők sisakjai.

A technikában sem adtak alá a különleges modellnek, mert bár az alapot adó 1998-as Carrera sem egy rossz autó, még modernebb szerveket ültettek át a Classic Club Coupéba. Egészen pontosan egy 2004-2005 között gyártott GT3-ból jön, a 996.2 generációból.

Ez a korábbi hagyományoktól eltérően már vízhűtéses, hathengeres boxermotort takar, ami 381 lóerő leadására képes, miközben a percenkénti főtengelyfordulat a 8000-et is átlépheti. Ehhez, hogy ne csak az autó, de a vezetési élmény is sportos legyen, egy 6 fokozatú kézi váltót kapcsoltak.

A futómű elemeinek nagy része, a hajtáslánc és a fékek is ebből a GT3-ből érkeznek, így az autó nem csak erős, de fürge és ha kell, meg is lehet vele állni. A fékeket az autóhoz külön tervezett, speciális Fuchs könnyűfém felnik alá rejtették el.

Forrás: Porsche

A Classic Club Coupe építését egyébként a Porsche különleges modelljeiért felelős részleg vezetője irányította. Ez a férfi Grant Larson, aki már többször is bizonyított kiemelkedő pozíciójában. Akinek nem ismerős a neve, ő olyan projektekhez köthető mérnök, mint a 986-os Boxter vagy Carrera GT megtervezése.

A modell egyébként 2022-ben körbe járta Amerikát és a PCA különböző rendezvényein is megjelent. A túra véget ért és a különleges modellt elárverezik a Broad Arrow Auctionsnál. A kezdőár egyelőre nem ismert, várhatóan csillagászati összegeket fognak érte kifizetni.

Porsche