2020. április 15. | 15:16

A manuális váltónak köszönhetően felér egy edzéssel.


A 21. század hajnalán kiemelt figyelmet szenteltek az extrém szuperautóknak. Az erő mindig is döntő tényező volt, a technológia fejlődésének köszönhetően rengeteg lóerő állítható elő egyre könnyebben és biztonságosabban. Az előző évtized végén a Bugatti már több mint 1000 lóerőt hozott ki a Veyron motorjából, ezzel új mérföldkövet állított a többi gyártó számára, akik hasonlóan erős modelleket dobtak piacra. Majd a különböző tunerek egyaránt izmos módozatokkal rukkoltak elő.

Az alábbi videóban szereplő 4. generációs Toyota Supra is egy ilyen autó, amelynek a motorházteteje alatt egy 1239 lóerős turbós motor lapul, amely 1120 Nm nyomaték leadására képes. És itt ki is fújt a tudás, ugyanis sajnos azt nem tudni, hogy pontosan milyen változtatásokat hajtottak végre rajta.

Az AutoTopNL YouTube csatornán rengeteg irigylésre méltó autót láthatsz száguldani a német Autobahn aszfaltján. Ez a modell is közéjük tartozik, sőt, ettől jobban libabőrös lettem, mint például az új AMG-től.

A mutató minden egyes váltásnál a vörös vonal, vagyis 8000-es fordulat fölé kerül, miközben 200 km/órával hasít. A videó elején nehéz megmondani, hogy a gumiabroncsok visítanak vagy a turbó sziszeg a háttérben. Bár, ahogy a sofőr ügyeskedik a kormánnyal, abból arra következtetek, hogy nem a legnagyobb a tapadás a hátsó kerekeken.

A Supra sosem éri el a 300 km/órás sebességet, bár többször is közel került hozzá a 280-290 km/órával, ami jelentős növekedés a gyári változat 256 km/órás végsebességéhez képest.