A Hennessey 1 200 lóerőt hoz ki a Mustangból

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-09-02, 13:52

Van az alap Mustang, amit Fordnak hívnak. Aztán van az izmosított verzió, az a Shelby és van a Hennessy, ami az izmosított izmosított verzió.

Ha azt mondom Ford Mustang, akkor bizonyára a következő dolgok jutnak az eszedbe: amerikai sportautó, jó hangú V8-as motor, dögös megjelenés, sok lóerő és „bárcsak nekem is lenne egy ilyenem”. Én is hasonló dolgokra tudok csak gondolni. A Mustang jelenleg a 290 lovas 2,3-as 4 hengeres és az 5,0 literes V8-as, 450 lóerős motorral vihető haza. Na, ezt rögtön felejtsd is el, ugyanis mindez csak akkor igaz, ha egy Ford márkakereskedésbe sétálsz be. Azt javaslom, sétálj be inkább a Hennessey-hez.

2020 Hennessey Shelby GT500 elölről

Esküszöm, hogy az 1991-ben alapított amerikai tuningcégnél elmebetegek dolgoznak. Az egy dolog, hogy 2020-tól az akár 500 km/h-ás végsebességre képes Venom F5 is kapható lesz náluk, de a Shelby Mustanghoz (ami eleve egy izmosított modell) is olyan további tuningcsomagokat kínálnak, hogy az ember leszédül a székről. Az alapot a GT500 5,2 literes V8-as, kompresszorral lélegeztetett motorja szolgáltatja, de az eredeti 760 lóerőt kicsit feljebb tornázták. Egészen pontosan 850 lóerősre húzták fel 980 Nm-nyi nyomaték kíséretében. Ez a Venom 850, ez az alap és még bőven van tovább.

2020 Hennessey Shelby GT500 hátulról

A következő lépcsőt a Venom 1000 jelenti. Nevéből kitalálhatod, hogy 1 000 lóerős, hozzáteszem, hogy 1 150 Nm-t produkál. Ezt úgy érik el, hogy lecserélik a kompresszort egy öblösebbre. Ha valaki ekkora teljesítménnyel sem lenne kibékülve, akkor még mindig van tovább, a csúcsmodelljük 1 200 lóerős és 1 355 Nm a forgatónyomatéka. A trükk itt az, hogy Shelby Mustang GT500 motorját kompresszor helyett két darab turbóval lélegeztetik és gondolhatod, hogy nem elég bele a 95-ös benzin.

2020 Hennessey Shelby GT500 felni

Ekkora teljesítmény elérése csak akkor garantált, ha versenybenzinnel etetik a lovakat és ennél a verziónál már mélyebben belenyúlnak a motorba is. Az eleve nem gyári alkatrészeket még ellenállóbbakra cserélik, hogy minden bírja az extrém terhelést. Biztos, ami biztos alapon, ha mégsem bírná a motor, a Hennessey nem vállalja a szokásos 100 000 km/3 éves garanciát, helyette limitált 20 ezer kilométerre és maximum 1 évre ad jótállást. A beavatkozás ára nem ismert, a Hennessey honlapján keresztül lehet árajánlatot kérni. Hajrá.

Ezt tudja az alap Shelby Mustang GT500, amit igazából sértés alapverziónak titulálni. El tudod képzelni, hogy milyen lehet a Hennessey által izmosított kivitel:

Forrás:

Kapcsolódó írások

Mustang Boss 429
2018. november 07.
Egy vadonatúj Mustangnál már csak egy régebbi típus lehet vonzóbb, átalakítva meg aztán pláne! A Classic Recreations ezúttal a Mustang Boss 429-es típushoz nyúlt hozzá, melyből több példány is várható.
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
Hétvégi autós programajánló 09.16-17.
2017. szeptember 15.
Még tart a jó idő, ne maradjatok otthon hétvégén se, ha csodálatos autókat nézegethettek a ragyogó kora őszi napsütésben Budapesten és Hatvanban
Top 8 tuning felni, amik nélkül értelmetlen az élet
2018. január 22.
Egy autót nem öltöztet jobban semmi, mint azok kerekei. Az öltöztetés királyainak listája pedig igencsak hosszas, de leszűrtem nektek nyolc márkát, amik a legelismertebbek a piacon akár történelmükkel, akár innovációikkal.