A Hennessey 1 200 lóerőt hoz ki a Mustangból

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-09-02, 13:52

Van az alap Mustang, amit Fordnak hívnak. Aztán van az izmosított verzió, az a Shelby és van a Hennessy, ami az izmosított izmosított verzió.

Ha azt mondom Ford Mustang, akkor bizonyára a következő dolgok jutnak az eszedbe: amerikai sportautó, jó hangú V8-as motor, dögös megjelenés, sok lóerő és „bárcsak nekem is lenne egy ilyenem”. Én is hasonló dolgokra tudok csak gondolni. A Mustang jelenleg a 290 lovas 2,3-as 4 hengeres és az 5,0 literes V8-as, 450 lóerős motorral vihető haza. Na, ezt rögtön felejtsd is el, ugyanis mindez csak akkor igaz, ha egy Ford márkakereskedésbe sétálsz be. Azt javaslom, sétálj be inkább a Hennessey-hez.

2020 Hennessey Shelby GT500 elölről

Esküszöm, hogy az 1991-ben alapított amerikai tuningcégnél elmebetegek dolgoznak. Az egy dolog, hogy 2020-tól az akár 500 km/h-ás végsebességre képes Venom F5 is kapható lesz náluk, de a Shelby Mustanghoz (ami eleve egy izmosított modell) is olyan további tuningcsomagokat kínálnak, hogy az ember leszédül a székről. Az alapot a GT500 5,2 literes V8-as, kompresszorral lélegeztetett motorja szolgáltatja, de az eredeti 760 lóerőt kicsit feljebb tornázták. Egészen pontosan 850 lóerősre húzták fel 980 Nm-nyi nyomaték kíséretében. Ez a Venom 850, ez az alap és még bőven van tovább.

2020 Hennessey Shelby GT500 hátulról

A következő lépcsőt a Venom 1000 jelenti. Nevéből kitalálhatod, hogy 1 000 lóerős, hozzáteszem, hogy 1 150 Nm-t produkál. Ezt úgy érik el, hogy lecserélik a kompresszort egy öblösebbre. Ha valaki ekkora teljesítménnyel sem lenne kibékülve, akkor még mindig van tovább, a csúcsmodelljük 1 200 lóerős és 1 355 Nm a forgatónyomatéka. A trükk itt az, hogy Shelby Mustang GT500 motorját kompresszor helyett két darab turbóval lélegeztetik és gondolhatod, hogy nem elég bele a 95-ös benzin.

2020 Hennessey Shelby GT500 felni

Ekkora teljesítmény elérése csak akkor garantált, ha versenybenzinnel etetik a lovakat és ennél a verziónál már mélyebben belenyúlnak a motorba is. Az eleve nem gyári alkatrészeket még ellenállóbbakra cserélik, hogy minden bírja az extrém terhelést. Biztos, ami biztos alapon, ha mégsem bírná a motor, a Hennessey nem vállalja a szokásos 100 000 km/3 éves garanciát, helyette limitált 20 ezer kilométerre és maximum 1 évre ad jótállást. A beavatkozás ára nem ismert, a Hennessey honlapján keresztül lehet árajánlatot kérni. Hajrá.

Ezt tudja az alap Shelby Mustang GT500, amit igazából sértés alapverziónak titulálni. El tudod képzelni, hogy milyen lehet a Hennessey által izmosított kivitel:

Forrás:

További autós hírek

A lehető legrosszabb pillanatban, egy lejtőn ment tönkre egy teherautó fékje – szúrta ki afelvételt az origo.hu Miután a sofőr…

Az esetet éjjel, hajnali 1 óra körül rögzítette olvasónk, az elmondása szerint. Miután áthajtott a Szerencs utcai VÉDA kapun, majd…

A 29 éves Agina Altinbajeva büszkén posztolta közösségi csatornáján, ahogy hatéves kisfia 128 km/óra sebességgel száguld a nyílt országúton. A…

Halálos vadbaleset történt a 73-as úton, egy közel 200 kilós szarvas lerúgta a motorról a sofőrt és az utasát vasárnap…

A francia városban erősen esett az eső, az autós pedig a rossz látási viszonyok között vakon követte a GPS-t. Amikor…

Kapcsolódó írások

Mustang Boss 429
2018. november 07.
Egy vadonatúj Mustangnál már csak egy régebbi típus lehet vonzóbb, átalakítva meg aztán pláne! A Classic Recreations ezúttal a Mustang Boss 429-es típushoz nyúlt hozzá, melyből több példány is várható.
1977 Austin Mini 600 lóerővel
2019. július 13.
Hát tényleg nem! A 600 lóerősre tuningolt Austin Mini egészen más élményt nyújt, mint az eredeti 34 lovas verzió.
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
2019. november 16.
Minden a Need For Speed-del kezdődött, később az álmok valóra váltak.