Így fest egy ízléses Dodge-tuning

Közzétéve:
2018-12-07, 16:03

A Tokiói Autószalon a világ nívós eseményeinek egyike, ahol a tunerek büszkén mutathatják meg több hetes vagy akár hónapos munkájuk virágzó gyümölcsét. Az Edge Customs ízléses kitet készített ennek a Dodge Challengernek!

1970-ben mutatkozott be az amerikai gyártó által nevet kapott Challenger, vagyis annak első generációja. Négy éven át gyártották, az azt követő négy évben pedig mondhatni nem történt semmi az autóval, ’78-tól kezdtek el a második generáción munkálkodni. A jelenlegi, harmadik viszont immáron tíz éve porondon van.

Dodge Challenger tuning

A három generáció során készült modellek nagyban különböznek egymástól, de előnyükre szolgál, hogy mindegyiknek meg van a maga szépsége. Szívemhez legközelebb talán az igazi klasszikus, amerikai izomautót képviselő ’70-es modell áll, de, amint megláttam ezt az ízlésesen kipofozott példányt, melyet a Tokiói Autószalonon állítottak ki, bevallom, kicsit elgondolkodtam.

Dodge Challenger

Sok tuner abba a hibába esik, - ha egyáltalán ezt lehet hibának nevezni – hogy addig-addig módosítgatják autójukat, amíg az már szinte teljesen funkcionalitását veszti. Nem túlzok, ha azt mondom, porig van ültetve ez a Challenger, de ez a folyamat része, itt elsősorban nem a használhatóságot, hanem a szépséget kell figyelembe venni. Továbbá gondolj csak bele, mennyi munka rejlik ebben a több tonnás vasmasinában…

Dodge Challenger SRT hátulról

Dodge Challenger Work Meister SR1 kerékkel

Az Edge Customs műhelye csodálatos body kiteket fejlesztett többek közt Mustangok és Challengerek számára. Noriyoshi-san elképzelése az volt, hogy minél jobban kihangsúlyozza az autó mérete-adta lehetőségeket.  Olyasmin törte a fejét, ami nem csak az „agresszív faktort” jelképezi, hanem egy kis versenyszellemre is hajaz.

Hogy mindez kivitelezhető legyen, Noriyoshi-san sárvédőket tervezett a járműre elölre és hátulra, továbbá olyan elemeket szerelt az autóra, melyeknek fontos aerodinamikai szerepük van. Oldalra szoknyák, elölre splitter, a vadonatúj hűtőrács két oldalához pedig légterelő-elemek lettek illesztve.

Dodge Challenger Edge Customs felirat

A kacsafarok-szárnyra külön kitérnék, ugyanis rendkívül jól passzol az SRT méretes hátsójához, továbbá erőteljesebbé és sportosabbá varázsolja azt. A jármű alá AirREX felfüggesztést operáltak, a végső megjelenést Work Meister S1R kerekek és Pirelli P Zero abroncsok teszik teljessé.

Dodge Challenger SRT felülnézetből

Az R-Line kit összességében pont olyanná tette az autót, amilyet Noriyoshi-san elképzelt. Kissé elszomorít, hogy az autó belsejéről és teljesítményéről nem közöltek információt, de, mint ahogyan azt már az elején említettem, ezesetben a külső a lényeg. Remélem azért a legnagyobb, 6,4 literes V8-as erőforrás duruzsol az autó motorterében. Ezzel a motorral egyébként a Challenger 485 lóerős teljesítményre képes, melyet 6100-as fordulatszámon ad le.

Forrás:

További autós hírek

2012 november 1-től lett kötelező az új autók esetében a gyári nappali menetfény. Sajnos ez a legtöbb típusnál CSAK ELÖL VILÁGÍT motorindítást követően...

Terjed a neten egy sztori, amit most már mi is megosztanánk, bár elég furcsa… Ám ha igaz, akkor imádjuk :)))) A történetet a...

Olvasónk hívta fel a figyelmünket egy általa rögzített videóra. Sajnos előfordul, hogy a rendőri állomány bizonyos tagjai időnként nem viselkednek példamutatóan. A fedélzeti...

Teszi fel a kérdést és foglalja össze a legfontosabb tudnivalókat a portfolio.hu 14-i cikke. Írják: “Az új főpolgármester programja érintheti a Budapesten közlekedők,...

A kellemetlen esetre szeptember 23-án került sor, amikor egy idős nő félre állt a járművével, hogy szemügyre vegye az út szélén árusított tojásokat, a...

Kapcsolódó írások

1966 Lincoln Continental, fekete 2+2 kupé, ültetett
2018. október 26.
Most végre megtudhatod, melyik autók voltak az amerikai autógyártás történetének legtermetesebb példányai
1958 Continental Mark III, piros kabrió, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 28.
1958-ban a Ford megpróbálta feléleszteni a haldokló Continental divíziót. A Mark II utódjául egy költséghatékony 7,0 literes yachttal állt elő, ami 1958-ban a Mark III-ban teljesedett ki
1970 Plymouth Superbird, babakék, versenyautó, elölnézet, oldalnézet, jobbról
2019. október 12.
A XX. században a Chrysler divíziói számos nagyszerű autót adtak az USA-nak, melyek nagy hatással voltak az cégcsoport fejlődésére. Ma ezek közül ismerhetsz meg tízet!
1966 Oldsmobile Tornado
2019. április 22.
A General Motors 1966-ban előállt egy teljesen új Gran Turismóval, amit a Ford Thunderbird vetélytársaként képviseltetett. Ő az első generációs Oldsmobile Toronado