2020. június 05. | 11:07

A fiatal japán tulajdonosa fogta ezt a gyönyörű Ferrari Testarossát, és leültette a porba. Szentségtörés lenne?

Minden autószerető szívet megdobogtat egy szép állapotúra felhozott, esetleg gyári állapotában megőrzött, nagy becsben tartott 30+ éves autó, legyen az egy Opel Kadett vagy akár egy Ferrari. De különösen, ha az egy Ferrari. Itt van ez a szépséges Ferrari Testarossa, amely kiváló állapotnak örvend, és az én szívem bizony hevesebben ver, ha csak ránézek. És az sem zavar különösen, hogy japán tulajdonosa légrugós, az autót a porba engedő futóművet pakolt alá. Van rá ugyanis mentsége.

Az olaszok 1984 és 1996 között gyártották a típust, három generáció készült belőle és összesen 9939 darabot adtak el belőle, sosem volt tehát egy tömegautó. Pont emiatt is különleges, ha 30 évvel később még ilyen szép állapotú példányok szaladgálnak az utakon. A képeken is látható első generáció 1991-ig készült, ez a konkrét autó 1989-ben hagyta el a gyárkaput.

Szép, szép, de egy Ferrari a szépségén felül attól izgalmas, hogy kellően erős is, amelyről különleges motorja gondoskodik. A különleges motor ez esetben egy 4,9 literes, szívó V12-es, ami figyelem, nem boxermotor, mint a Porschék esetében, hanem 180 fokos hengerszögű, hamisítatlan V12 a hozzá társuló gyönyörű, libabőröztető hanggal!

Az autó 390 lóerejét és 490 Nm-es forgatónyomatékát egy 5 sebességes kéziváltón keresztül adja le, természetesen a hátsó tengelyen. Itt kérem nincsen még kipörgésgátló, menetstabilizátor vagy nyomatékvektorálás, itt csak a pilóta tudása van, három pedál, a kormány, a sebváltó és a vezetés igazi, mindenféle segédletektől teljesen mentes élménye. Ilyen környezetben az 5,8 másodperces 0-100 vagy a 290 km/órás végsebesség örvendetes értékek ám.

Visszatérve a 26 éves japán fiatalemberhez, aki van olyan szerencsés, hogy a magáénak tudhat egy szeletet az olasz csodából a Ferrari Testarossa képében, mindig is ezt a konkrét típust kereste, hogy aztán álmai tárgyát saját ízlésének megfelelően átépítse. Vajon az ültetéssel tönkretett egy pormentes garázsba beállítandó autót? Lehet, de őt ez szerencsére nem érdekelte.

Japánban dívik a tuning, arrafelé nem riadnak meg a legextrémebb átalakításoktól sem, van ennek a műfajnak sok rajongója. Persze a legtöbben a japán autócsodákat, Toyota Suprákat, Nissan GT-R-eket és társaikat csinosítgatják, emiatt Kazuki Osashi (így hívják) Rosso Corsa színben pompázó Testarossája még azon a környéken is feltűnő jelenség. Mit tehet ő arról, hogy egyszerűen imádja az olasz márka különleges autóit?

A mentsége arra vonatkozóan, hogy miért ültette porig a Ferrariját az, hogy ezzel foglalkozik, ez a munkája. Légrugós felfüggesztéseket készít egyedi megrendelések alapján a műhelyében. Elmondása szerint főleg német és olasz autótulajdonosok képezik az ügyfélkörét, de szabadidejében nem sajnálta a munkát a saját autójától sem.

Alapvetően gyári állapotban hagyta a kocsit, a motor például teljesen eredeti, a légrugós futómű az, ami más és kapott néhány „nem odavaló” kiegészítőt is kívülről. Ilyenek például a háromrészes Work Autostrada Modena felnik, de meg kell hagyni, hogy nagyon jól néznek ki. Elöl 215/35 R18, hátul pedig 265/35 R19 méretű Pirelli P Zero gumik feszülnek rajtuk. De elég a szövegből, beszéljenek helyettem a képek a galériában!