Itt egy durva, 181 millió forint értékű Ferrari 308 Restomod

Szabó Balázs újságíró
Közzétéve:
2020-11-05, 08:14

A múlt és a jelen érdekes kombinációja ez a sportautó.

A restomod dióhéjban az a tuningolási eljárás, amikor egy régebbi autót teljesen felújítanak, miközben modern alkatrészeket és technológiát használva átalakítják azt. Ez történt most ezzel a Ferrari 308 modellel is, amelyet a Maggiore újított fel ilyen módon, és a 308M nevet adta neki. A modellről egyébként tudni kell, hogy 1975 és 1985 között gyártották, gépteteje alatt pedig egy V8-as erőforrás dübörgött.

Maggiore Ferrari 308M tuning oldalról

A Maggiore által létrehozott autó karosszériájának formája ugyanaz, mégis új, hiszen szénszálas anyagból készült, fényszórói pedig LED-es technológiára lett cserélve. A külsejének csak kevés része változott, többek között a légbeömlőket hosszabbították meg és ott is megjelenik a szénszálas anyag, továbbá kapott egy, az eredetihez nagyon hasonló, 17 colos egyedi kerékszettet.

Maggiore Ferrari 308M tuning oldalról

Ezen kívül szinte az összes mechanikus alkatrészt újratervezték vagy felújították. A 2,9 literes, V8-as erőforrásból 3146 köbcentist faragtak, így már nem csak 252 lóerőre képes, hanem 300 lovas teljesítményt is ki tud magából préselni. A megnövekedett teljesítmény mellé szükség volt a futómű újrahangolására is, Koni gátlók és új rugók kerültek be. Ezt megtoldották négydugattyús Brembo nyergekkel és hűtött féktárcsákkal is.

Maggiore Ferrari 308M tuning belső tere

A Maggiore egyszerre szerette volna megjeleníteni az autóban a ’70-es, ’80-as évek stílusát és a modern megoldásokat is. Így került a belsejébe a bőr mellett szénszál, az Alcantara és még márvány is. Ezt a Ferrari átiratot nagyon kis darabszámban fogja összeszerelni a vállalat, azt is csak egyedi megrendelésre, de az ára magáért beszél, hiszen 500 000 eurót (aktuális árfolyammal számítva 181 millió forint) kérnek el érte alaphangon.

Az autós világ friss híreiért tekintsd meg az Alapjárat hírműsorát!

Kapcsolódó írások

Az átalakított Lotus Exige S V6 oldalról fotózva
2019. szeptember 09.
A V6-os Lotus Exige S volánja mögött minden megtett kilométer valódi öröm.
A Ferrari és a Lamborghini nem akar elektromos autót
2017. szeptember 15.
Technológiai fejlődés ide vagy oda, vannak még olyanok, akiknek egy jó szívó V12 még mindig többet ér, mint bármilyen villamosított technika

További hírek