2019. december 27. | 21:30

Nem a Land Rover a leggyakoribb tuningalap, ez a példány viszont ütős lett.

A Himalaya csapatának nem ez volt az első olyan projektje, melyben egy Defendert vesznek kezelésbe. Ennél a kivitelnél a népszerű James Bond film, a Spectre adta az átépítés alapját, hiszen abban is szerepelt egy elég durva Defender. Arthur Lekic és csapata úgy gondolta, a befektetett munka minőségét ideje egy kicsit nehezebb terepen tesztelni. Éppen ezért kivitték az autót California egyik sziklásabb tájára, ahol megmutathatta a Land Rover, mit is tud.

Nyilván a legszembetűnőbb az autó magassága, hiszen a sofőr inkább ül közelebb a kamionok szintjéhez, mint egy utcai szedán vezetőjéhez. A hatalmas ballonos gumik ráerősítenek erre a hatásra, így a Defender tekintélyt parancsoló megjelenéssel bír. Habár az autó sok tekintetben azonos a gyári kivitellel, a Himalaya csapata egy teljesen új vázra építette fel ezt a terepjárót.

Az orrában egy GM LS3 szívó V8 dolgozik valamivel 500 lóerő fölött, mely pont elég ahhoz, hogy miután letoltál mindenkit az autópályán, utána könnyedén átmenj a terepen is bármin, ami az utadba kerül. Igaz, ebben nincs három differenciálmű, mint egy Mercedes G-osztályban, de a terepképességei egészen kiválóak, melyhez a Fox teleszkópok is nagyban hozzájárulnak. A fékrendszert is módosították, ugyanis Wilwood alkatrészeket szereltek be, így ezen a téren sem lehet probléma.

A bestiális külső matt fekete fényezéséhez képest a belső meglepően hangulatos, barna és fekete bőrbe húzták az egész kabint. A középkonzolra egy nagy kijelzőt illesztettek, a kárpiton pedig itt-ott megjelenik a Himalaya logó.

Ha nem is ennyire brutális vételárral, de annál aranyosabb megjelenéssel rendelkezik a Suzuki saját vérbeli terepjárója, az új Jimny, melyet ezen a tesztvideón te is szemügyre vehetsz.