2019. július 21. | 13:00

Az SVE tuningcég kitett magáért.

A New Jersey városában székelő SVE tulajdonában van a Yenko név, mellyel ezek a Camaro modellek is futnak. A 2020-as évre felfrissítették saját kiadásukat az izomautóból, melyhez az SS LT1-ben is dolgozó, 6,2 literes V8-as motort használták. Ez a 6,8-as blokkot váltotta fel, ráadásul egy kompresszort is kapott. Ennek következtében pedig nem kevesebb, mint 1000 lóerőt sajtoltak ki belőle.

Az alumínium motorblokkban kovácsolt főtengely és dugattyúk, továbbá egy továbbfejlesztett üzemanyagrendszer dolgozik. Szintén egyediek rajta a leömlők, melyeknek köszönhetően szépen meg lehet indulni vele. Ráadásul egy kapcsolóval változtatható a kipufogó morajlása hangos és kevésbé hangos között, persze az osonós mód nem jön szóba egy ilyen járműnél.

Mindegyik elkészített példány a Camaro 1SS és 2SS kiadásra épül, méghozzá az 1LE csomaggal. Éppen ezért a vásárlók megkapják a csomaghoz járó olyan cuccokat, mint a Recaro ülések, az önzáró diffi, a sportfutómű és egyéb nyalánkságok.

A külső egyébként nem tér el nagyban a 2020-as alap Camaro modellekétől, a géptető azonban szénszálas anyagból készül, egyedi fényezéssel. A Yenko összhatást az autók oldalára festett csíkokkal erősítik, ráadásul 9 különböző színből lehet választani. Belül a szőnyegeken és a fejtámlákon köszönnek vissza a Yenko motívumok, valamint egy plakett is helyet kap az autó gyártási számával. Az SVE Camaro modellekből ugyanis 50 darabot terveznek összerakni. A Yenko csomag 68 995 dollárba (20 millió forint) kerül, ehhez jön még hozzá az autó ára. Ez semmiképp nem nevezhető olcsónak, ám 1000 lóerőt sehol sem adnak ingyen.

Főleg úgy érdemes megfontolni, hogy nemrégiben felröppent a hír, miszerint a Chevrolet befejezi a Camaro gyártását 2023 után. így van rá esély, hogy most adódik utoljára lehetőség a modell megvásárlására. Akkor meg már miért ne legyen az egyik legveretősebb kiadás?

Csak nehogy a végén úgy járjon a Camaro is, mint korábban az Audi TT.