Munkás patkány

Ujj Péter újságíró
Közzétéve:
2019-08-24, 14:50

Egy tuningcég porig ültette a poraiból feltámasztott közel 60 éves Chevy pickupot.

A RACE! egy dél-afrikai vállalkozás, amely anno 15 évvel ezelőtt motorok átépítésével és festésével kezdett foglalkozni, mára viszont kiterjedt szolgáltatásokkal várja mindazon ügyfeleket is, akik javíttatni vagy esetleg tuningolni szeretnék különleges sportautójukat. Portfóliójukban olyan autócsodák sorakoznak mint Lamborghinik, különleges Ferrarik vagy McLarenek. És itt van ez a szakadt pickup is.

1966 Chevrolet C10 Fleetside
Egy, a kopott külsőhöz tökéletesen illő RACE! logó árulja el a beavatkozást végző csapat kilétét

A drága sportautók finomítására és csinosítására szakosodott tuningműhely épített egy rozsdás, lepukkant(nak látszó) teherautót. Az alapot egy 1966-os Chevrolet C10 Fleetside pickup adta, melyet alaposan kezelésbe vettek a srácok.  Mielőtt azt gondolnád, hogy a külsőt szándékosan készítették „rat rodosra”, akkor el kell mondanom, hogy az autó már eleve így nézett ki. Szóval kívülről sok tennivaló nem volt, de annyit azért módosítottak rajta, hogy a krómot mindenhonnan gondosan eltávolították.

Rat rod: olyan külső megjelenést jelent, amikor az autót szándékosan hiányos, befejezetlen vagy ránézésre lepukkant kinézetűre építik. A rozsdát nem távolítják el a karosszáriáról vagy éppen ellenkezőleg, direkt rozsdás hatásúra „fényezik” az elemeket.

1966 Chevrolet C10 Fleetside hátulról
Porig ültetve, ahogy kell. Az efféle beavatkozás gyakorlatilag bármilyen autónak jól áll

A részleteken a fekete dominál, így ez a szín jelenik meg a lökhárítókon, a kilincseken, a hűtőmaszkon vagy a lámpákon elöl-hátul és a felniken is. Ha már a felniket említem, azok szépen megbújnak a sárvédők alatt, pedig ordas méretűek, mindkét tengelyen 21 colosak. Rajtuk 265/30 R21-es Continental papucsok feszülnek. Az ültetést természetesen egy állítható levegős air-ride futómű valósítja meg. Még jó…

1966 Chevrolet C10 Fleetside műszerfal
Az új motorral bármikor könnyedén kiakasztható a mérföldet mutató sebességmérő

Az átalakítás a motorral folytatódott. Az eredeti 6 hengeres erőforrás ment a levesbe, helyét egy komolyabb V8-as vette át, hogy a teherautó ne csak ránézésre, hanem menésre is produkáljon valami értelmezhetőt. A hajtáslánc további elemeit egy 3 fokozatú automata váltó és természetesen hátsókerék-hajtás jelentik. Persze ebben a konfigurációban nem lett az autópályák királya, de nem is ilyen felhasználásra, hanem krúzolásra épült.

1966 Chevrolet C10 Fleetside motor
Az eredeti 150 lovas soros hathengeres motornak mennie kellett. Még szerencse

Az oldschool verdán azért akad egy modern részlet: az első fényszórókat a Jeep Wrangler-ről származó ledes-xenon lámpákra cserélték. Így legalább megvalósul a látni és látszani elv. Safety first! A beltérben több komolyabb változás is történt. Vadonatúj üléseket kapott a pickup, melyeket vörös bőrrel vontak be. A kormányt az eredetinél egy jóval kisebb átmérőjűre cserélték és az ajtóbehúzókat pedig egy kikukázott vezérműlánc darabjaival helyettesítették.

1966 Chevrolet C10 Fleetside beltér
Szépek az új ülések, amelyek még az új bőrözéssel sem tűnnek tájidegennek az öreg pickupban

Forrás:

Kapcsolódó írások

1984 Ford Bronco XLT, barna SUV, elölnézet, oldalnézet, balról
2019. szeptember 14.
1980-ban mutatkozott be a Ford Bronco harmadik generációja. Az évek múlásával több apró módosításon esett át, de a széria csak 1984-ben nyerte el legmarkánsabb jellegzetességeit
1978 Ford Fairmont, oldalnézet, jobbról
2018. november 06.
A történelem során számos villogós autó segítette az amerikai zsaruk hajszáját. Most megtudhatod, hogy a Ford Crown Victoria és a Hudson Hornet mellett melyik típusok voltak az USA történetének legmenőbb rendőrautói
Chevrole, Corvette Indy tanulmányautó, vörös, oldalnézet, balról
2018. november 30.
Az 1963-as Corvette Sting Ray publikálása után bemutatok nektek négy Corvette tanulmányautót, amik jó ötletnek tűntek, de mégsem jutottak el a gyártósorra
1990 Chevrolet Corvette tanulmányautó, Corvette CERV III, kék, elölnézet, balról
2018. december 20.
A meg nem valósult tanulmányautók tengere mélyén számos fantasztikus autó rejtőzik, ami sosem látott napvilágot. Az elvetélt Corvette-tanulmányok után bemutatom a folytatást