2019. augusztus 24. | 16:50

Egy tuningcég porig ültette a poraiból feltámasztott közel 60 éves Chevy pickupot.

A RACE! egy dél-afrikai vállalkozás, amely anno 15 évvel ezelőtt motorok átépítésével és festésével kezdett foglalkozni, mára viszont kiterjedt szolgáltatásokkal várja mindazon ügyfeleket is, akik javíttatni vagy esetleg tuningolni szeretnék különleges sportautójukat. Portfóliójukban olyan autócsodák sorakoznak mint Lamborghinik, különleges Ferrarik vagy McLarenek. És itt van ez a szakadt pickup is.

A drága sportautók finomítására és csinosítására szakosodott tuningműhely épített egy rozsdás, lepukkant(nak látszó) teherautót. Az alapot egy 1966-os Chevrolet C10 Fleetside pickup adta, melyet alaposan kezelésbe vettek a srácok.  Mielőtt azt gondolnád, hogy a külsőt szándékosan készítették „rat rodosra”, akkor el kell mondanom, hogy az autó már eleve így nézett ki. Szóval kívülről sok tennivaló nem volt, de annyit azért módosítottak rajta, hogy a krómot mindenhonnan gondosan eltávolították.

Rat rod: olyan külső megjelenést jelent, amikor az autót szándékosan hiányos, befejezetlen vagy ránézésre lepukkant kinézetűre építik. A rozsdát nem távolítják el a karosszáriáról vagy éppen ellenkezőleg, direkt rozsdás hatásúra „fényezik” az elemeket.

A részleteken a fekete dominál, így ez a szín jelenik meg a lökhárítókon, a kilincseken, a hűtőmaszkon vagy a lámpákon elöl-hátul és a felniken is. Ha már a felniket említem, azok szépen megbújnak a sárvédők alatt, pedig ordas méretűek, mindkét tengelyen 21 colosak. Rajtuk 265/30 R21-es Continental papucsok feszülnek. Az ültetést természetesen egy állítható levegős air-ride futómű valósítja meg. Még jó…

Az átalakítás a motorral folytatódott. Az eredeti 6 hengeres erőforrás ment a levesbe, helyét egy komolyabb V8-as vette át, hogy a teherautó ne csak ránézésre, hanem menésre is produkáljon valami értelmezhetőt. A hajtáslánc további elemeit egy 3 fokozatú automata váltó és természetesen hátsókerék-hajtás jelentik. Persze ebben a konfigurációban nem lett az autópályák királya, de nem is ilyen felhasználásra, hanem krúzolásra épült.

Az oldschool verdán azért akad egy modern részlet: az első fényszórókat a Jeep Wrangler-ről származó ledes-xenon lámpákra cserélték. Így legalább megvalósul a látni és látszani elv. Safety first! A beltérben több komolyabb változás is történt. Vadonatúj üléseket kapott a pickup, melyeket vörös bőrrel vontak be. A kormányt az eredetinél egy jóval kisebb átmérőjűre cserélték és az ajtóbehúzókat pedig egy kikukázott vezérműlánc darabjaival helyettesítették.