A ’70-es évek elején a Volkswagen is tudta, hogy az 1955-től gyártott Karmann Ghia modell ideje már elfogyott. Éppen ezért egy új modellel kellett előállni, mely végül a Giorgetto Giugiaro által tervezett Scirocco lett. A Typ 53 kódjelű jármű az első generációs Golf alapjaira épült, és 45 év után a Golfhoz hasonlóan egy egész kultusz épült erre a Scirocco modellre. Ez a cikk Clemens Janous dédelgetett és egyben tuningolt GTI változatát ismerteti

Ez az autó már egy ideje Clemens tulajdonában van, ám eddig egészen máshogy nézett ki vörös fényezésével és fekete kerekeivel. Össze sem hasonlítható azzal, amivel a 2019-es Wörthersee találkozón megjelent. Egy biztos, sokan irigykednek rá ezért a verdáért, ráadásul nem is ok nélkül.

Nagyjából 2017 magasságában kezdett neki az átépítésnek, mely közel másfél évet vett igénybe. Teljesen szét kellett kapni az autót kívül és belül, hiszen az új kékes-lilás színhez nem annyira passzolt volna a piros színű A-oszlop vagy motortér. A kasztni alá BBS E50 felnik kerültek egyedi kerékagyakkal, így épphogy befértek a kerekek a kerékjárati ívekbe. A futóművet is átalakították, légrugós felfüggesztést kapott a Scirocco. Az Air Lift Performance rendszer 3H kontrollerét a középkonzolba integrálták, ez némi modernséget csempész az utastérbe.

A kárpitozásnál a fekete bőr és az Alcantara kombinációjára esett a választás, a műszerfal is egyedi borítást kapott. A sárga varrás és az övek jól mennek a felnikhez, ezzel egyfajta összhangot teremtve az autó belseje és külseje között. A külső fényezés a Porsche Ultraviola színével készült, melyet a legújabb 911 GT3 RS-en is használtak. Ezzel egy olyan resto-mod autó lett a Volkswagen klasszikusából, mely után mindenhol megfordulnak az utcán.

Amennyiben még több egyedi Volkswagent szeretnél látni, nézd meg az Alapjárat 2018-as Vörthersee találkozóról készített videóját: