2018. szeptember 26. | 12:35

A Kindair kultúra külföldön már ismert, ám itthon ez az első Scirocco, melyre ilyen fóliázás került

A 2018-as Volkswagen-találkozó nem volt híján a jó hangulatnak és a kreatív megoldásoknak sem. A szemerkélő esőben sétálva az autók közt megpillantottam egy ritka példányt. Ez a Scirocco egyből mosolyt csalt az arcomra, hiszen merőben más felfogásban készült, mint a típustársai. Nem veszi magát túl komolyan, valószínűleg ezért is szeretik annyian.

1981-es Volkswagen Scirocco tuning oldalról

Ott állok az esőben, és azon gondolkodom, csak kéne csinálni egy anyagot erről a járműről, ahhoz túl mókás, hogy csak úgy elmenjek mellette. Az ablakokat kívülről kövér esőcseppek, belülről pedig diszkrét pára homályosította el. Az autóban két ember körvonala látszódott mozogni, így végül megközelítettem a kocsit. Kicsit kétkedve kopogtam be, nehogy megzavarjak valami „fontosat”, ám amikor lehúzták az ablakot, kiderült, hogy csak az átázott cipőjüket szárították a légbefúvókon.

1981-es Volkswagen Scirocco tuning elölről

Hamar kiderült, hogy bent ülők egy párt alkotnak, a Scirocco projekt dizájnere Lilla, a technikai megvalósítója pedig Bence, hiszen ő autószerelőként dolgozik. A kollegina első autója is Scirocco volt, ám ez a mostani példány sokkal jobb állapotban került hozzá, ráadásul magyarországi tulajtól. Azt ugyan nem tippeltük meg, hány kilométer van a vasban eddig, de azt megtudtam, hogy napi használatban van. Ráadásul az elmúlt évben hat országot járt meg.

1981-es Volkswagen Scirocco tuning felnije.

Az 1981-es évjáratú Volkswagenben egy 1,8 literes K-Jet motor dolgozik az erősebb, 107 lóerős kivitelben. Az autót Lilla gyári állapotban vette, minden módosítás az ő elképzelései szerint történt. A legszembetűnőbb változtatás természetesen az air-ride rendszer beépítése volt. Jó tuningautóhoz híven porig lehet ültetni, azonban az egyedi légrugós rendszernek köszönhetően ez nem megy az autózás rovására, hiszen elöl nagyjából öt centivel, hátul pedig akár tízzel is megemelhető a bódé.

1981-es Volkswagen Scirocco tuning hátulról

Az autóra nincs semmilyen panasz, teszi a dolgát, annak ellenére, hogy 2017 decemberében csúnyán összetört. A Scirocco iránti szeretet azonban hamar újjáépítette a kocsit, és így most először ki tudtak jönni vele a Volkswagen-találkozóra a Hungaroringre. Egyébként több országban is jártak már különböző rendezvényeken, többek közt a Wörthersee-n és egy szlovákiai Chill-out eseményen is, ahol ráadásul beválogatták a legjobbak közé. Lilla egyébként rendszeresen elmegy az AMTS-re, a legutóbbi Stance Festen is kint volt.

A Soprontól nem messze élő Volkswagen-fanatikus barátja jóvoltából saválló kipufogórendszert kapott, melynél a fő szempont a jó hangzás volt. Az autóhoz egyébként elég szegényes az alkatrész utánpótlás, a kopóalkatrészeken kívül mindenért küzdeni kell hozzá. Mivel valamennyire hasonlít az MK1 Golfra, ezért onnan lehet néhány alkatrészt szemezgetni. A Scirocco 14 colos RSL felniken gurul.

1981-es Volkswagen Scirocco tuning kilincse

A későbbiekben egy 1,8-as turbós motort szeretnének az orrába lógatni, ehhez pedig nagyobb fékeket tesznek majd be. Ami mégis eladja az autót, az az egyedi fóliázás, melynek köszönhetően messziről megismerni. Ezt leszámítva gyári bodykit van a kocsin. A beltérben sem történtek nagy változások, habár az egyébként szép állapotú gyári ülések helyére egy GTI szettet szeretne Lilla. A csomagteret némiképp átalakították, hiszen a lufit rakni kellett valahova, na meg egy hangláda is befigyelt azért.

1981-es Volkswagen Scirocco tuning csomagtere

Tervek tehát vannak, ötletekből nincs hiány. Az eddig elvégzett munka is igényes volt, így érdeklődve várom Lilla tuningjának következő lépcsőfokát. Ez egy jó kezdeményezés, az egyébként klasszikusnak mondható formát így lehet már-már mókássá tenni.