2018. szeptember 24. | 17:11

Idén is rengeteg átépített autó gyűlt össze a Hungaroringen, ráadásul különleges, gyári példányokat is megmutattak

Nem indult túlzottan szépen a nap, hiszen viharos szélre ébredtem. Lógott az eső lába is, nem éppen „autós találkozós” volt az időjárás. Aztán felvett Póczak Tomi kollegám egy Mini Cooper SD-vel, és elindultunk Mogyoród irányába. Ekkor már sokkal jobb lett a hangulatom, hiszen ki ne szeretne részt venni egy ilyen nagyszabású autós rendezvényen, ráadásul a magyar járműves világ fellegvárában, a Hungaroringen.

Ahogy megérkeztünk, a parkolóban rögtön az új Touaregek látványa fogadott minket, majd egy Q8-as Audi is szembejött velünk. Ekkor már tudni lehetett, ez egy jó nap lesz a rossz időjárás ellenére is. A becsekkolás után rögtön a VIP teraszra mentünk a Transporter legújabb kiadásának, a California Ocean változatának bemutatójára. Sietni kellett a fotózással, hiszen a menetrend feszített volt, így néhány croissant elfogyasztását követően meglőttem a képeket a kisbuszról, melyet teljesen a kempingezés igényeire alakítottak a gyáriak.

Ezután volt csak lehetőség körbejárni a területet, melyen modellcsaládonként voltak leparkolva az egyes Volkswagen típusok. Legelőször a Golfok közé csöppentem, ahol egyből megtelt az információk befogadására és feldolgozására alkalmas lebenyem, a különböző tuning GTI-k közt kapkodtam a fejem. A hűvös idő és a szemerkélő eső érdekes módon senkit sem zavart, a kiállítók és a kilátogatók kedélyesen diskuráltak egy-egy autó mellé gyűlve, és a „Figyelj, nekem még van otthon egy darabom ebből az egyedi kárpitból, tudok neked adni belőle.” mondathoz hasonlókat kaptam el fél füllel, ahogy a fotókat készítettem.

Az ilyen és ehhez hasonló mentalitásból kell minél több az autós közösségekbe, amikor mindenki egynek érzi magát egy márkán belül, és szívesen segítik egymást. A rendezvény szervezése nagyon jóra sikeredett, ami nem is csoda, hiszen a Volkswagen is beállt mögé. Nem csak mint névadó, hanem tevékenyen kivette a részét az eseményből. Több autót is elhoztak a múzeumukból, például gyári példányokat az egyes GTI-szériákból, az MK1 Golf első koncepciómodelljét, a legelső elektromos Golfokat és egy Pikes Peak autót is többek közt.

A kilátogatók szórakoztatásáról folyamatosan gondoskodtak, élményautózásra is lehetőség volt a Driver Experience részlegen, továbbá Szabó Krisztián többszörös rallycross Európa-bajnok vitte körbe a szerencsés kiválasztottakat. Az eseményeket pedig Szujó Zoltán kommentálta.

A Hippifaluban a Transportereké volt az uralom, rengeteg egyedi lakóbuszt és Bulli Editiont lehetett látni. Bemutatták továbbá a California hivatalos Balaton Edition különkiadását is.

Annyi VR6 Corrado sorakozott egymás mellett, amennyit eddig életembe összesen nem láttam az utcán. Mögöttük a Sciroccók pihentek, az egyik tulajjal szóba is elegyedtem, miután az ablakon bekopogva megszakítottam a légbefúvón történő átázott cipő szárításának nehézkes folyamatát. Elmondása szerint ez volt az első Hungaroringes Volkswagen találkozója, annak ellenére, hogy az előző autója is Scirocco volt, és külföldre rendszeresen jár találkozókra.

Aki akart az részt vehetett különböző nyereményjátékokban, vagy pedig egy interaktív kiállításon tekinthette meg a Volkswagen Pikes Peak szerepléseit, ahol az ikermotoros kettes Golffal sikeres versenyző, Klaus-Joachim Kleint még aláírásokat is osztogatott. Jó eséllyel nem is tudtam felsorolni az összes látványosságot, hiszen annyi impulzus éri az embert egy ilyen találkozó során.