2020. március 11. | 16:51

A 2018-as Genfi Autószalonon még koncepcióként láthatta a nagyérdemű, most pedig elkészült a gyártás specifikus SCR.

Alois Ruf az 1980-as évek óta próbálja jobbá tenni a Porsche különböző modelljeit a saját vagy megrendelők ízlése szerint. Az SCR gyártásba szánt változatát nemrégiben egy rendezvényen mutatták meg a cég székhelyén, Pfaffenhausenben, Németországban. Az eseményen meg lehetett csodálni a RUF Rodeo Conceptet is, amelyet a Rodeo Drive Concours d’Elegance ihletett.

Az SCR fontos jármű a márka számára, mivel nem rendelkezik Porsche alapokkal, hanem a vállalat saját szénszálas monocoque-ját használja, ez megtalálható az új Yellowbirdben is, továbbá mindkét tengelyen tolórudas felfüggesztést alkalmaz.

A motortérben egy 4,0 literes, szívó erőforrás dolgozik, amely 510 lóerő és 469 Nm nyomaték leadására képes, ehhez pedig egy hatfokozatú manuális sebességváltó csatlakozik, amely továbbítja ezt az energiát a hátsó kerekekre.

Akárcsak a két évvel ezelőtt Genfben kiállított RUF SCR koncepció, az első gyártás specifikus modell is sötétzöldben pompázik. A sportautón iker, öt küllős, fehér felnik találhatók sárga féknyergekkel. A hátulján pedig egy ducktail is található, miközben a retró stílusú beltérben barna bőr borítás és fekete műszeregységek találhatók. A képek alapján én nagyon élném ezt a karbonszálas technikát, viszont 220 millió forintot nem igazán adnék érte, már csak elvből sem! A szerencsésebbek megtehetik, viszont évente 15 darabot készítenek majd belőle. Nem gondolnám, hogy hatalmas tülekedés lesz a listára való felkerülésnél, de biztos megvan a célközönség.